Sökning: "C kvantitativ"
Visar resultat 16 - 20 av 600 uppsatser innehållade orden C kvantitativ.
16. The effect of temperature on the chemical stability of Vitamin C in a cosmetic product – Development of an HPLC-method for quantitative analysis
Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysikalisk kemiSammanfattning : Vitamin C är en populär ingrediens i hudvårdsprodukter, bland annat på grund av dess positiva effekter på kollagen-produktionen i huden och dess antioxidativa egenskaper. Dessvärre är vitamin C en känslig ingrediens som lätt bryts ned av ljus, syre, hög temperatur eller fel pH-värde. LÄS MER
17. Krig eller specialoperation : En kvantitativ innehållsanalys av Dagens Nyheter och Izvestias rapportering kring det Rysk-ukrainska kriget
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : This essay examines how two daily newspapers, the Swedish Dagens Nyheter and the Russian Izvestia retell and report on the Russian-Ukrainian war. The study is based on the theory of propaganda by Garth S. Jowett and Victoria O`Donnell and the media system theory by Daniel C. LÄS MER
18. Samband mellan betyg och språkliga variabler i nationella prov i svenska som andraspråk : En studie av elevtexter från nationella prov i svenska som andraspråk för gymnasiets årskurs 3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om det finns samband mellan betyg och språklig behärskning och skriftspråklig nivå för gymnasieelevers nationella prov i svenska som andraspråk 3. Analysen genomfördes genom att studera de utvalda texternas korrekthet, komplexitet och idiomatiskhet, där korrekthet definierades genom processbarhetsteorins nivå 4 och 5, komplexitet genom fundamentslängd och nominaliseringar och slutligen idiomatiskhet genom flerordsuttryck och partikelverb. LÄS MER
19. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER
20. En bra tränare är en engagerad tränare : En studie om ryttares erfarenheter av och förväntningar på tränare
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Att vara tränare inom ridsport skiljer sig på många sätt i förhållande till andra sporter. För att lyckas uppnå optimal utveckling hos de ekipage som tränas krävs djupgående kunskap inom åtskilliga områden. LÄS MER