Sökning: "C uppsats within business administration"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden C uppsats within business administration.

  1. 1. Normal narcissism och personlighetsegenskapers inflytande i yrket som fastighetsmäklare : En fingervisning av de mest fördelaktiga egenskaperna hos svenska fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Henric Mattsson; Louise Pedersen; [2021]
    Nyckelord :The Big Five; personality traits; normal narcissism; intrinsic motivation; extrinsic motivation; performance; turnover intention; realtor; The Big Five; personlighetsegenskaper; normal narcissism; inre motivation; yttre motivation; prestation; avsikten att lämna arbetsplatsen; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Normal narcissism och personlighetsegenskapers inflytande i yrket som fastighetsmäklare – En fingervisning av de mest fördelaktiga egenskaperna hos svenska fastighetsmäklare  Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Henric Mattsson och Louise PedersenHandledare: Dr. Jonas KågströmDatum: 2021 – Juni  Syfte: Många fastighetsmäklare väljer att sluta inom yrket de första åren, vilket bidrar till en stor kostnad för företagen. LÄS MER

  2. 2. MOTIVERANDE LEDARBETEENDEN I FASTIGHETSMÄKLARBRANSCHEN : Ur ett ledarskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Rasmus Israelsson; Vincent Lanner; [2021]
    Nyckelord :internal competition; motivation; leaders; real estate agent; path-goal theory; intern konkurrens; motivation; ledare; fastighetsmäklare; målvägsteorin;

    Sammanfattning : Titel: MOTIVERANDE LEDARBETEENDEN I FASTIGHETSMÄKLARBRANSCHEN - Ur ett ledarskapsperspektiv Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Rasmus Israelsson & Vincent Lanner Handledare: Monika Wallmon Examinator: Svante Brunåker Datum: Juni 2021 Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur motiverande ledarbeteenden tar sig uttryck inom specifika fastighetsmäklarföretag. Med fokus på målvägsteorin och intern konkurrens. LÄS MER

  3. 3. Hur kan top-down kommunikation främja ledningens engagemang? : En kvalitativ studie om intern kommunikation från ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Helene Andersson; Isak Trepkow; [2020]
    Nyckelord :Intern kommunikation; engagemang; ekonomichef; VD; semiotik;

    Sammanfattning : Title: How can a top-down communication encourage engagement within the management? – A qualitative study about internal communication from a management's perspective   Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration.   Authors: Helene Andersson Bränd and Isak Trepkow   Supervisor: Svante Brunåker and Monika Wallmon   Date: Spring 2020   Aim: The aim of this study is to seek understanding about how CEO and CFO perceive that the internal communication between them works and how it affects engagement of a CFO and operation. LÄS MER

  4. 4. Kreditförlusternas effekt på informationsmängden i bankers årsredovisningar : En kvantitativ studie på EU:s medlemsländers banker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Henning Kihlberg; Lizette Söderdahl; [2020]
    Nyckelord :IFRS 9; Disclosure; Credit loss; Credit impairment loss.;

    Sammanfattning : Titel: Kreditförlusternas effekt på informationsmängden i bankers årsredovisningar Nivå: C-uppsats inom företagsekonomi Författare: Henning Kihlberg och Lizette Söderdahl Handledare: Fredrik Hartwig Datum: januari - 2020 Syfte: Är att analysera om det i banker finns ett samband mellan mängd information om kreditförluster och kreditförlusternas storlek, företagets storlek, lönsamheten och regiontillhörighet. Metod: I denna studie tillämpas ett kvantitativt tillvägagångssätt med en deduktiv forskningsansats. LÄS MER

  5. 5. Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Allan Mohammad; Jens Olsson; [2019]
    Nyckelord :Service Recovery; eWOM; telecom; customer satisfaction; WOM; marketing;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM Nivå: C-uppsats inom företagsekonomi Författare: Allan Mohammad & Jens Olsson Handledare: Akmal Hyder & Michelle Rydback Datum: 2019 - juni Syfte: Syftet är att analysera hur telekomföretag hanterar negativ eWOM genom arbetet med Service Recovery. Metod: Studien präglas av en kvalitativ forskningsmetod där datainsamlingen utgörs av tio semistrukturerade intervjuer som sedan bearbetats. LÄS MER