Sökning: "C- Barns lek"

Visar resultat 6 - 10 av 56 uppsatser innehållade orden C- Barns lek.

  1. 6. Lek, lärande och utveckling - en litteraturstudie om barns lek

    C-uppsats,

    Författare :Malin Spencer; [2011]
    Nyckelord :Lek; lärande; utveckling; förskolan; pedagoger; kv;

    Sammanfattning : Vi har haft som avsikt att belysa vikten av att arbeta med leken som enmedveten metod för barns lärande. Vårt syfte med arbetet är att fördjupa vår förståelsekring barns lek, lärande och utveckling i förskolan. Vi har haft för avsikt att synliggöra olikaperspektiv och förhållningssätt kring lek. LÄS MER

  2. 7. Pedagogers delaktighet i leken på förskolan - En studie om pedagogers medverkan och inställning till lek ur så väl vuxen- som barnperspektiv.

    C-uppsats,

    Författare :Annika Jarnesand; Glenn Löfström; [2011]
    Nyckelord :Lek. Pedagoger. Delaktighet. Medvetenhet. Pedagogi;

    Sammanfattning : SammanfattningVårt syfte är fokusera på pedagogers delaktighet i leken och hur de tar in barns perspektiv för att främja lärande.Vår huvudfråga är att söka reda på vilken form pedagogernas delaktighet tar sig i leken. Vi har genomfört enkvalitativ studie och gjort intervjuer med pedagoger och barn på vår VFU-förskola. LÄS MER

  3. 8. Estetik – ett redskap för lärande.

    C-uppsats,

    Författare :Marie Bruus Sörensen; Carina Löfqvist; [2011]
    Nyckelord :Estetik; lustfyllt lärande; lek; musik; ämnesinteg;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Vårt intresse för lärandet via estetiken samt intresset för integreringen mellan de estetiskaämnena och de teoretiska ämnena har avgjort innehållet i vår studie. Vårt syfte med studien är att undersöka hurpedagoger i förskola och grundskola anser sig skapa en bro mellan de teoretiska skolämnen och den estetiskaverksamheten, samt vilken förståelse barn visar för integreringen av de estetiska uttrycksformerna iverksamheterna. LÄS MER

  4. 9. Stimulans och uppmuntran av fysisk aktivitet i förskolans verksamhet. En studie gjord att belysa pedagogernas förhållningssätt och ageranden gentemot barns fysiska utveckling och behov.

    C-uppsats,

    Författare :Jennifer Andrén; [2011]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; miljö; förhållningssätt; engagem;

    Sammanfattning : SammanfattningMin undersökning handlar om fysisk aktivitet och fysisk mognad hos barn i förskolan. Bakgrunden tillgranskningen är att jag upptäckt vikten av fysisk aktivitet för både fysisk, emotionell och social mognad. Syftetmed min undersökning har i första hand utgått från pedagogernas ansvar vad gäller den fysiska aktiviteten. LÄS MER

  5. 10. MATEMATIK I FÖRSKOLAN. MED DIDAKTISKA VERKTYG.

    C-uppsats,

    Författare :Anna Bengtsson; Skapande verksamhet för tidigare åldrar Matematik; [2011]
    Nyckelord :Matematik; förskolan; lpfö 98; didaktiska verktyg; ;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING:Enligt de två senaste PISA-undersökningarna som har gjorts över 15-åringarsmatematikkunskaper, blir Sveriges ungdomar sämre på matematik. Inledningsvis ställer jagmig frågorna: Hur ska Sverige vända den sjunkande trenden inom ämnet matematik? Vadbehövs, är det andra undervisningsformer eller didaktiska medel som behövs? Syftet med denna uppsats är att diskutera varför det är viktigt med matematik redan iförskolan, och hur man som pedagog kan arbeta med att synliggöra matematiken för barnen. LÄS MER