Sökning: "C- barn och inlärning"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden C- barn och inlärning.

  1. 1. En undersökning i möjligheten att använda interaktiva plattformar som stöd för inlärning i skolmiljö.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Christofer Malmberg; [2015]
    Nyckelord :Människa-teknik interaktion; interaktionsdesign; utvecklingsteori;

    Sammanfattning : Den här C-uppsatsen utforskar möjligheterna att utforma applikationer till interaktiva plattformar som lär barn att lösa abstrakta problem och samtidigt är användbara för lärare i skolmiljö. Uppsatsen presenterar olika teorier och använder sedan det insamlade materialet som utgångspunkt för att testa om och hur dessa teorier kan tillämpas i ett specifikt fall. LÄS MER

  2. 2. Matematik genom estetiska uttrycksformer

    C-uppsats,

    Författare :Narges Ghasemi; [2011]
    Nyckelord :barn; matematik; lärande och utveckling; estetiska;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om matematik genom estetiska uttrycksformer i förskolansverksamhet. Syftet med undersökningen är att undersöka hur pedagoger använder estetiskauttrycksformer som redskap för att lära barn grundläggande matematiska begrepp i förskolan. LÄS MER

  3. 3. Hur arbetar man med drama i grundskolans tidigare år?

    C-uppsats,

    Författare :Annette Lindh; Åsa Forsberg Klaverud; [2011]
    Nyckelord :drama; kreativitet; estetik; sociokulturellt persp;

    Sammanfattning : Sammanfattning:SyfteSyftet med detta arbete är att beskriva och undersöka om och i så fall på vilka sätt pedagoger i grundskolanstidigare år använder sig av drama i sin undervisning. Dessutom undersöks vilka åsikter samt föresatser sompedagogerna har när det gäller drama och gestaltning som en alternativ inlärningsmetod utifrån teorier ominlärning och dramapedagogik, samt deras inställning till lek och lärande i skolan. LÄS MER

  4. 4. Tvåspråkiga barn i förskolan

    C-uppsats,

    Författare :Zainab Jamal; [2011]
    Nyckelord :Tvåspråkighet; modersmål; identitet; kultur;

    Sammanfattning : Bakgrund:Jag har alltid haft intresse för barnsspråkutveckling och eftersom jag själv är tvåspråkig”vuxen” tyckte jag att det borde vara intressant att undersöka hur språkutveckling sker hostvåspråkiga barn. Även hur de barnen klarar av att prata två språk samtidigt och vilkasvårigheter som kan förekomma. LÄS MER

  5. 5. En intervjustudie – om pedagogers inställning till matematik och arbetsätt i förskolan

    C-uppsats,

    Författare :Lisa Salo Holmberg; [2010]
    Nyckelord :Matematik; Förhållningssätt; Förskola; pedagog; me;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med min undersökning är att undersöka vilket förhållningssätt som pedagoger har till matematikinlärning iförskolan. Dessutom vill jag ta reda på vilka arbetssätt pedagoger använder vid matematikinlärning i förskolan. LÄS MER