Sökning: "C- motivation kvantitativ studie"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden C- motivation kvantitativ studie.

  1. 1. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER

  2. 2. Att vilja göra det man måste : En studie om unga elevers motivation till att lära sig engelska som främmande språk.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Liljengren; Hanna Rosander; [2019]
    Nyckelord :Motivation; lärande; engelska; främmande språk; tidigare år;

    Sammanfattning : För att öka elevers motivation är det av vikt att identifiera deras inställning till ämnet samt att skapa undervisning som motiverar och engagerar elever. Elevers motivation till att vilja lära sig engelska är ofta stark i grundskolans tidiga år, årskurs F-3, och därför är det väsentligt att grundlägga ett livslångt lärande och intresse för språk. LÄS MER

  3. 3. Paketera upplevelsen - En kvantitativ studie om hur fraktförpackningar kan påverka köpupplevelsen online

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Martin Gothefors; Jesper Lundegårdh; [2019]
    Nyckelord :Signaling Theory; Packaging; E-commerce; Hedonic shopping motivation; Utilitarian shopping motivation;

    Sammanfattning : E-commerce is growing rapidly, and consumers demands on the online shopping experience are increasing. Meanwhile, retailers aim to offer a seamless online purchase journey where their brand is perceived as consistent throughout the process. LÄS MER

  4. 4. Snap out of it! : Samband mellan Snapchat och unga vuxnas välmående: en kvantitativ studie.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Lisa Olsson; Nina C. Høysæter Sanne; [2019]
    Nyckelord :Snapchat; social media; well-being; young adults; motivation; Snapchat; sociala medier; välmående; unga vuxna; motivation;

    Sammanfattning : Sociala medier utgör en stor del av det moderna, globala samhället. Som aldrig förr finns möjlighet att kommunicera med människor världen över. De unga vuxna är framtiden och majoriteten av dem har växt upp i ett teknikpräglat samhälle. I dagsläget är forskningen bristfällig när det kommer till hur sociala medier påverkar individen. LÄS MER

  5. 5. Konkurrerar hållbarhetsmärkningar med varandra? En kvantitativ studie om konsumenters preferens för ekologisk och närproducerad märkning

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emil Suko; Einar Carlsson; [2018]
    Nyckelord :Sustainability; Eco-labels; Organic food; Locally produced food; Consumer behavior;

    Sammanfattning : Along with the European agricultural crises in the early 90's, consumers became more aware of what they ate, demanding a system for evaluating the quality of food and beverage. As a response, producers and retailers launched sustainable food labels, as a sign of quality and the environmental footprint of their goods. LÄS MER