Sökning: "C- pedagogik engelska"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden C- pedagogik engelska.

  1. 1. Att vilja göra det man måste : En studie om unga elevers motivation till att lära sig engelska som främmande språk.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Liljengren; Hanna Rosander; [2019]
    Nyckelord :Motivation; lärande; engelska; främmande språk; tidigare år;

    Sammanfattning : För att öka elevers motivation är det av vikt att identifiera deras inställning till ämnet samt att skapa undervisning som motiverar och engagerar elever. Elevers motivation till att vilja lära sig engelska är ofta stark i grundskolans tidiga år, årskurs F-3, och därför är det väsentligt att grundlägga ett livslångt lärande och intresse för språk. LÄS MER

  2. 2. ”De har ju rätt att nå både D och C” Lärares upplevelser av elever i läs- och skrivsvårigheter i ämnet engelska

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Annelie Carlén; [2015-11-27]
    Nyckelord :läs- och skrivsvårigheter; dyslexi; engelskundervisning; arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa lärares upplevelser av elever i läs- och skrivsvårigheter i undervisning i ämnet engelska. Studien utgick från följande frågeställningar: • Hur upplever lärarna sin kunskap om elever i läs- och skrivsvårigheter? • Vilka förutsättningar upplever lärarna att de ges för att arbeta kunskapsutvecklande med dessa elever? • Vilka arbetssätt används i undervisningen för elever i läs- och skrivsvårigheter i ämnet engelska? Studien utgick från en livsvärldsfenomenologisk ansats där halvstrukturerade intervjuer användes som metod. LÄS MER

  3. 3. Frihet att lyckas – Progressiv pedagogik i läroplanen Lgr 11

    C-uppsats,

    Författare :Pär Norén; [2011]
    Nyckelord :traditionell pedagogik; progressiv pedagogik;

    Sammanfattning : Uppsatsens forskningsproblem är om skolor som vill använda sig av progressiv pedagogikkan finna stöd för detta i den nya läroplanen Lgr 11. En form av progressiv pedagogikutarbetades av den engelska Summerhillskolans rektor A. S. Neill. LÄS MER

  4. 4. Vad motiverar gymnasieelever att läsa Engelska C? : - En elevundersökning på två gymnasieskolor i Uppsala

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Maria Lindaräng; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Vad ska man lära sig? : En textanalys på kursplanerna Gy -07

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Anders Tegerhult; Ellen Isaksson; [2006]
    Nyckelord :Textanalys; kursplaner;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats i pedagogik var att beskriva vad och varför elever lär sig enligt de nya kursplanerna för gymnasieskolan 2007 (Gy -07) i relation till det demokratiuppdrag skolan ges inom ramen för en demokratidiskurs. Vi har i vår studie använt oss av textanalys som metod med de didaktiska huvudfrågorna vad och varför som hjälp. LÄS MER