Sökning: "C- problemlösning"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden C- problemlösning.

  1. 1. Programmering som verktyg för alla- att använda programmering som verktyg för problemlösning inom matematik pågymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Albin Löfstedt; [2021]
    Nyckelord :Design research; programming; block coding; experiential learning theory; mathematics education.; Design research; programmering; blockprogrammering; experiential learning theory; matematikundervisning.;

    Sammanfattning : Programming was included in the curriculum for mathematics at highschool 2018 and to beused as a tool for problem solving in the courses mathematics 3b, mathematics in the c-track,mathematics 4 and mathematics 5. The purpose of this study is to contribute knowledge to themathematics subject in high school by investigating and describing a teaching situation whereprogramming is used as a tool for problem solving in mathematics in high school. LÄS MER

  2. 2. Nivåanpassad problemlösning?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sanna Petersson; Jessica Persson; [2020]
    Nyckelord :Communication; Elementary school; Mathematics; Middle school; Problem solving; Teaching aids analysis;

    Sammanfattning : In this thesis, two mathematics books are reviewed, Alma C Grundbok (1999) and Matte Direkt Borgen 6A (2004). In the review, the books section on problem solving has been the focus. The review has dealt with the number of problem solving in each book and at what level of knowledge these are aimed at. LÄS MER

  3. 3. Programmering som verktyg för problemlösning i matematik : En innehållsanalys av gymnasieläroböcker i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Robert Celik; [2020]
    Nyckelord :Imitative reasoning; creative reasoning; mathematics textbooks; upper secondary school; textbooks analysis; Imitativt resonemang; kreativt resonemang; matematikläromedel; gymnasieskolan; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : Som ett led i att stärka den digitala kompetensen i den svenska skolan så beslöt regeringen2017 att införa användandet av programmering i matematikämnet. Sedan höstterminen 2018 så har flertalet matematikkurser för gymnasiet fått uppdaterade kursplaner med tillägget att programmering ska användas som verktyg för problemlösning. LÄS MER

  4. 4. Objektorienterad programmering på teknikprogrammet. : Vad lär sig gymnasieelever av programmering vidC-sharplektioner?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Ulla-Maija Barsk; [2013]
    Nyckelord :Programmeringslärande; programmeringsspråkslärande; programmeringsspråk; gymnasium; lärande;

    Sammanfattning : Studien problematiserade gymnasieelevers lärande i perspektivet: Lär sig elever förmågan att programmera eller lär de sig enbart programmeringsspråket? Syftet var att undersöka och analysera hur elever lär sig att programmera och om de lär sig tankesättet för att praktiskt tillämpa sina kunskaper av ett objektorienterat språk. Frågeställningar var: Hur uppfattar elever programmeringen och på vilket sätt lär de sig att programmera,dvs. LÄS MER

  5. 5. Problemlösning, individuellt och/eller i grupparbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Delia Tudor; [2012]
    Nyckelord :matematik; problemlösning; individuellt arbete; grupparbete;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att undersöka på vilket sätt man ska arbeta med problemlösning, är det individuellt och/eller i grupp. Nästa fråga som jag hade i fokus handlade om vad läraren ska tänka på för att engagera alla elever i arbetet.För att få svar på dessa två frågor studerade jag en del forskning inom område. LÄS MER