Sökning: "C- södertörns högskola företagsekonomi"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden C- södertörns högskola företagsekonomi.

  1. 1. Marknadsföring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar : En studie avseende marknadsföring av ohälsosam Tv-reklam och sponsring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Oussema Kharrat; Walid Nur; [2022]
    Nyckelord :FIFA World Cup; Unhealthy TV Advertising; Time Span; Color and Design; Världsmästerskapet i Fotboll; Ohälsosam Tv-reklam; Tidsspann; Färg och Design;

    Sammanfattning : Despite the development of digitization, traditional marketing in the form of TV advertising and sponsorship has continued to appear as a marketing strategy for companies and organizations. This is because people spend a lot of time watching different programs, movies and sporting events on different TV channels, which gives this type of marketing a large reach. LÄS MER

  2. 2. Konsten att vara annorlunda på en marknad som växer med ra(c)ketfart : En kvalitativ studie om att sticka ut inom racketsportbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Bergander; Niclas Engström; [2020]
    Nyckelord :Brand Equity; Brand Identity; Differentiation; Racketsports; Padel; Competition; Brand Equity; varumärkesidentitet; differentiering; racketsport; padel; konkurrens;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga möjligheter att sticka ut inom racketsportbranschen Teoretiskt perspektiv: Den teoretiska referensramen är uppbyggd av differentiering, Brand Equity och varumärkesidentitet Metod: Kvalitativ tvärsnittsdesign som utgår från en deduktiv ansats Empiri: Empirin är insamlad genom semistrukturerade intervjuer med en respondent från utvalda padelcenter Slutsats: Slutsatser som studien kommit fram till är att företag inom racketsportbranschen kan använda sig av speciella event där de erbjuder padel specifikt för kvinnor, erbjuda ett område som ger utrymmer för konversationer och umgänge, erbjuda gratis lånerack, erbjuda padelbanor både utomhus och inomhus, erbjuda klimatsmarta lösningar för anläggningen och konsumenter, anlägga en padelbana vid en visuellt tilltalande plats samt använda en känd person för att öka kännedomen kring varumärket .. LÄS MER

  3. 3. Produktplaceringens avtryck i en TV-serie

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Yessenia Orellana; Savannah van Trigt; [2016]
    Nyckelord :Product placement; memory process; brand awareness visual and auditive placements.; Produktplacering; minnesprocessen; varumärkeskännedom; visuell och auditiv produktplacering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att ge en utökad förståelse för hur användandet av produktplacering kan påverka tittarnas syn på en TV- serie. Metod: Ett avsnitt av den svenska TV- serien Solsidan användes på grund av dess omfattande kritik mot användandet av produktplaceringar. LÄS MER

  4. 4. Den orena revisionsberättelsen : orsaker och effekter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lisa Andersson; Tina Edsvik; [2006]
    Nyckelord :Revision; revisionsberättelse; oren revisionsberättelse; revisorer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete i företagsekonomi, Södertörns Högskola Revision, C-nivå, VT 2006 Författare: Lisa Andersson och Tina Edsvik Handledare: Bengt Lindström Titel: Den orena revisionsberättelsen – orsaker och effekter Bakgrund och problem: Revisionsberättelsen ses som en kvalitetsstämpel för ett företag och en oren sådan är något mycket allvarligt för de flesta av ett företags intressenter. Tidigare forskning påstår att 50 procent av de företag som fått en oren revisionsberättelse går i konkurs inom fem år. LÄS MER