Sökning: "C- uppsats -arbetsvetenskap- arbetsmiljö"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden C- uppsats -arbetsvetenskap- arbetsmiljö.

  1. 1. "Det är trevligt att man ser varandra i Zoom, men..." : En kvalitativ studie om medarbetare på Högskolan i Gävles upplevelser av motivation under perioden av distansarbete till följd av Covid-19.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :David Norlin; Linus Nygårds; [2022]
    Nyckelord :Medarbetare; Lärare; Distansarbete; Motivation; Förändring.;

    Sammanfattning : Titel: ”Det är trevligt att se varandra i Zoom, men…” En kvalitativ studie om medarbetare på Högskolan i Gävles upplevelser av motivation under perioden av distansarbete till följd av Covid-19 Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi  Författare: Linus Nygårds och David Norlin Handledare: Daniella Fjellström Datum: 2022-05-23 Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur medarbetare på Högskolan i Gävle upplevt att motivation har påverkats av distansarbete till följd av pandemin, samt hur det förändrats under den gångna perioden av distansarbete till följd av Covid-19. Metod: Studien utgår från ett konstruktivistiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap i volontärorganisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Frida Carlsson; Amanda Hallin; [2014]
    Nyckelord :Ledarskap; motivation; Leadership; voluntary organizations; motivation; volunteers; similarities; differences; rewards; volontärorganisationer; volontärer; likheter; skillnader; belöningar;

    Sammanfattning : Följande C-uppsats inom företagsekonomi behandlar ämnet ledarskap med inriktningen ledarskap inom volontärorganisationer. Studien är kvalitativ och är baserad på teorier och praktiska exempel. LÄS MER

  3. 3. Employer branding : En studie av “The Employer Brand Mix”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hannan Mohammed Serag; [2014]
    Nyckelord :Employer Brand; arbetsgivarvarumärke; image; organisationskultur;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Employer Branding: En studie av “The Employer Brand Mix” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hannan Mohammed Serag Handledare: Jens Eklinder Frick & Jonas Molin Datum: 2014 Bakgrund & syfte: Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera och behålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sina nuvarande och potentiella medarbetare. LÄS MER

  4. 4. Motivation : Hur får företag sina anställda motiverade till sitt arbete?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Nicklas Gustafsson; Ida Jensen; Tanja Ljubez; [2012]
    Nyckelord :ansvar; arbetsmiljö; demotivation; belöning; karriär; kunskapskapital och motivation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel:                             Hur får företaget sina anställda motiverade till sitt arbete? Datum:                         2012-05-25 Nivå:                             C-uppsats i företagsekonomi 15 hp Författare:                   Ida Jensen, Nicklas Gustafsson samt Tanja Ljubez Handledare:                 Thomas Karlsson Examinator:                 Petter Boye Problembakgrund:     En av de viktigaste resurserna inom organisationerna är kunskapskapitalet som finns hos de anställda. För organisationerna handlar det om att maximera utnyttjandet och utvecklandet av kunskapskapitalet. LÄS MER

  5. 5. En socialpsykologisk studie om organisationsvisionens betydelse för sociala relationer i arbetsvardagen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Ailin Abdi; Eva Persson; [2011]
    Nyckelord :Organizational vision; personnel policies; psychosocial work environment; social bond; social responsivity; social relations.; Organisationsvision; personalpolitik; psykosocial arbetsmiljö; sociala band; social responsivitet; sociala relationer.;

    Sammanfattning : In this study, we have considered the impact the organization`s implementation of its vision of the psychosocial work enviroment has been for the relations between the employees. We have primarily relied on a hermeneutic approach to understand our empirical data, and when we have interpreted and made a socialpsycological analysis on our collected empirical data. LÄS MER