Sökning: "C- uppsats förskoleklass"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden C- uppsats förskoleklass.

  1. 1. Om pedagogers kommunikationsstil och barns förmåga till uppmärksamhet- About teachers’ communicative style and children’s ability to focus and pay attention

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria E.C. Svensson; [2014]
    Nyckelord :beprövad erfarenhet; exekutiva funktioner; kommunikationsstil; medvetenhet; proaktiva insatser; uppmärksamhetsförmåga;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractProblemområdeFörmågan att koncentrera sig och att hålla fokus har stor betydelse för allt lärande. Det finns många olika faktorer som kan påverka uppmärksamhetsförmågan. LÄS MER

  2. 2. Läs- och skrivinlärning, modersmål och modersmålsundervisning : Intervjustudie med pedagoger i förskoleklass

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Tobias Tapper; Jocelyn Israelsson; [2012]
    Nyckelord :läs- och skrivinlärning; modersmål; förskoleklass; pedagogik; modersmålsundervisning; arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka fem olika förskoleklasser i olika områden med flerspråkiga elever och enspråkiga elever och intervjua sex olika förskollärare. Vi fokuserar på hur förskoleklasserna arbetar med läs- och skrivinlärning och modersmålsundervisning. LÄS MER

  3. 3. Matematik i förskolan

    C-uppsats,

    Författare :Ulrika Hom; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningMot bakgrund av läroplanens nya krav som träder i kraft 1 juli 011, är syftet med denna uppsats att ge pedagogerverktyg i vardagsarbetet för att kunna väva in matematik på ett meningsfullt och lustfyllt sätt.Mitt syfte är att inspirera och motivera pedagoger i förskolan att se sin verksamhet som en del av detsammanhängande utbildningssystemet, ge dem verktygen att kunna genomföra enklare aktiviteter som synliggörmatematiken, delge tankar kring möjligheterna med språkbruket samt kunskap kring vad som utgörgrundläggande taluppfattning och ett sätt att mäta detta i barngruppen. LÄS MER

  4. 4. En riktig prinsessa behöver sin prins.

    C-uppsats,

    Författare : [2011]
    Nyckelord :Jämställdhet; förskola; flickor; poj kar; genus; k;

    Sammanfattning : Vårt syfte med studien var att ta reda på hur utbudet av leksaker och barnlitteratur samt utformning av miljö ser ut i förskolan utifrån ett genusperspektiv. Den övergripande frågeställningen för vår uppsats har kretsat kring genus och dess betydelse för förskollärares planering och utformning av verksamheten samt hur detta kan påverka barnets identitetsskapande. LÄS MER

  5. 5. En undersökning om små barns och ungdomars Gudsbild

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KV

    Författare :Elisabet Engvall; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsatsen Barn och ungdomars gudsbild är en c-uppsats, med didaktisk inriktning inom ämnet religionskunskap. Den handlar om barns och ungdomars gudsuppfattning.  Åldern på barnen och ungdomarna i min undersökning är 6, 7 och 18 år gamla. LÄS MER