Sökning: "C- uppsats i media och kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden C- uppsats i media och kommunikation.
1. Tvättid för dikaturer : En kvantitativ innehållsanalys av hur sportswashing gestaltas i svensk media
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Begreppet sportswashing har blivit mer och mer utbrett under senare år, oavsett om det har att göra med OS i Kina, fotbolls-VM i Qatar eller något helt annat. Syftet med denna C-uppsats är att undersöka hur sportswashing gestaltas i svenskmedia. LÄS MER
2. En kvalitativ studie om organisationers utvärdering av extern kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This study aims to chart and enhance the knowledge of organizations’ evaluation of communication. The purpose is to understand what organizations evaluate, how they proceed and why it is important, as well as potential challenges they currently face. LÄS MER
3. INTERAKTION I ETTOR OCH NOLLOR En komparativ studie av interaktiva element hos svensk kvällspress och morgonpress online
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MKV C Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2015 Handledare: Annika Bergström Examinator: Malin Sveningsson Rapport nr: C954 The purpose of this paper is to examine differences and similarities in the use of interactive features for Swedish tabloids and broadsheets online. Types of features have also been studied in correlation to categories of news content. LÄS MER
4. Kommunikationseffektivitet : Waste och kommunikationskanalens påverkan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Rapporten baseras på en fallstudie som gjordes på ett varuproducerande företag under vårterminen 2016. Rapporten är en C-uppsats skriven på informationslogistikprogrammet vid Linnéuniversitetet. LÄS MER
5. Debuterande fastighetsmäklares socialiseringsprocess och dess etiska prägel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Debuterande fastighetsmäklares socialiseringsprocess och dess etiska prägel Nivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Maria Hall & Philip Strådal Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2014 – maj Syfte: Intresset väcktes ur uppfattningen om fastighetsmäklares generellt låga förtroende bland allmänheten samt deras rapporterade etiska snedsteg i media. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den organisatoriska socialiseringsprocessen av debuterande fastighetsmäklare präglas av etiska aspekter med avsikt att främja framtida etiska ageranden. LÄS MER