Sökning: "C-uppsats CRM"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden C-uppsats CRM.

  1. 1. CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erik Salzmann; Torbjörn Kirkevold; [2014]
    Nyckelord :CRM; Service development; Customer impact; Innovation; CRM; Tjänsteutveckling; Kundpåverkan; Innovation;

    Sammanfattning : Titel: CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster Nivå: Kandidatexamen, C-uppsats Författare: Erik Salzmann & Torbjörn Kirkevold Handledare: Sarah Philipson   Datum: 1/9-14   Syfte: Syftet men denna studie är att undersöka hur CRM-system används som verktyg för tjänsteutveckling i svenska tjänsteföretag. Från detta formulerades undersökningens forskningsfråga:   Hur skapar tjänsteföretag nya innovativa tjänster med hjälp av Costumer Relationship Management?   Metod: Undersökningen är gjord med hjälp kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 2. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sölve Wängman; Milan Mihaljica; [2010]
    Nyckelord :relationer; lönsamhet; kunddialog; kundnöjdhet; win-win; Facility Management; Green Building; word-of-mouth;

    Sammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER