Sökning: "C-uppsats SO"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden C-uppsats SO.

  1. 1. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  2. 2. Geografi i årskurs 7-9 : En undersökning av högstadieelevers tankar om och attityder till ämnet Geografi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Peder Dahlman; [2019]
    Nyckelord :Geography; Specialist Teacher; Pupils; Attitudes; Thoughts; Secondary School; Year 7; Year 8; Year 9; Nybro; Småland; Geografi; Ämneslärare; Elever; Attityder; Tankar; Högstadiet; Årskurs 7; Årskurs 8; Årskurs 9; Nybro; Småland;

    Sammanfattning : I föreliggande C-uppsats i Geografi söker jag ta mig an ett avgränsat ämnesområde i skolans värld genom att undersöka vad högstadieelever tänker och känner inför ämnet Geografi. Syftet med undersökningen är således att undersöka högstadieelevers tankar om och attityder till skolämnet Geografi. LÄS MER

  3. 3. Kan HR-avdelningen skapa legitimitet till företagets CSR-arbete internt? : En kvalitativ fallstudie om hur CSR-arbetet får genomslagskraft internt i privat vårdsektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Sundqvist; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Kan HR-avdelningen Skapa Legitimitet till Företagets CSR-arbete Internt? En Kvalitativ Fallstudie om CSR-arbetets Genomslagskraft Internt med Hjälp av HR-avdelningen i Privat Sektor.   Nivå: C-uppsats för kandidatexamen inom Företagsekonomi   Författare: Johanna Sundqvist   Handledare: Agneta Sundström & Kristina Mickelsson   Datum: Vårterminen 2019   Syfte: Att analysera om implementeringen av CSR-arbete i HR-funktionen hos vårdbolag leder till att det skapas legitimitet kring CSR-arbetet gentemot de anställda i organisationen. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsprestationer och bolagsskatt: Komplement eller substitut? : En kvantitativ studie om publika europeiska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Nicklas Johansson; [2018]
    Nyckelord :ETR; Corporate Tax; Tax Payments; CSR; ESG; Social Responsibility; Sustainability; Environmental Dimension; Social Dimension; Corporate Governance Dimension; CSR; ETR; ESG; socialt ansvar; hållbarhetsarbete; bolagsskatt; skattebetalningar; miljödimension; social dimension; företagsstyrningsdimension;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Titel: Hållbarhetsprestationer och bolagsskatt: Komplement eller substitut? - En kvantitativ studie om publika europeiska bolag   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Nicklas Johansson   Handledare: Jan Svanberg   Datum: 2017 - Januari   Syfte: Företagens sociala ansvar (CSR) är en viktig fråga för många av företagets intressenter, inte minst samhället. Hur företag betraktar bolagsskatt som en del av detta ansvar är därmed en betydelsefull fråga då statens skatteintäkter bidrar till välfärden i samhället. LÄS MER

  5. 5. Revisorns identifikation med klienten respektive professionen - Hur påverkas valet av förhandlingsstrategi?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Vanessa E Do Pilar Lemos; Jannicke Berghold; [2016]
    Nyckelord :Client identification; Professional identification; Social identity theory; Auditor independence; Negotiation strategies.; Klientidentifikation; professionsidentifikation; social identitetsteori; revisorns oberoende; förhandlingsstrategier.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Revisorns identifikation med klienten respektive professionen – Hur påverkas valet av förhandlingsstrategi? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jannicke Berghold och Vanessa Do Pilar Lemos Handledare: Jan Svanberg Datum: 2016 - Januari Syfte: Revisorers val av förhandlingsstrategi vid meningsskiljaktigheter med klienten angående rapporteringsmål, har visat sig få betydande konsekvenser på de slutliga reviderade rapporterna. Då intressenter till de reviderade företagen till stor del baserar sina investeringsbeslut på dessa rapporter är det av stor vikt att revisorn inte påverkas av den enskilda klienten vid förhandling. LÄS MER