Sökning: "C-uppsats inköp"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden C-uppsats inköp.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Amina Farah; Zahra Ghafoyryan; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi  Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan  Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung  Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Apotekarprofessionen före och efter förstatligandet av de svenska apoteken 1971

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Nils-Otto Ahnfelt; [2013]
    Nyckelord :Aktör-nätverks-teori; apotekare; apotek; förstatligande; professionalisering; svenska;

    Sammanfattning : Abstract Nils-Otto Ahnfelt: Apotekarprofessionen före och efter förstatligandet av de svenska apoteken 1971. Uppsala universitet: Inst. f. idé- och lärdomshistoria, C-uppsats, Höstterminen 2013. LÄS MER

  3. 3. Samverkan mellan sociala företag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Hammarberg; [2011]
    Nyckelord :Sociala företag; arbetskooperativ; samverkan; nätverk; Coopmanion;

    Sammanfattning : Abstract Title: Cooperation between social enterprises Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Anna Hammarberg Supervisor: Maria Fregidou-Malama Date: 2012 - January Aim: The aim of the study is to investigate social enterprises and the Glada Hudik-model to understand how social enterprises cooperate and how they can develop the cooperation through Social Enterprises in Co-operation (SAK).   Method: I have done a qualitative research study. LÄS MER

  4. 4. Co-operation between different units to make the purchasing process of indirect material more effective

    Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Anna Eriksson; Marcus Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Purchase; Communication; Cooperation; Indirect material; Inköp; Kommunikation; Samverkan; Indirekt material;

    Sammanfattning : Organisations must change in order to be able to follow the expansion in the world and be competitive along with other organisations at the global market. To successfully efficient the organisations reduce their purchasing costs for material and products. One way to reduce the purchasing costs is to centralise all purchases in an organisation. LÄS MER

  5. 5. Ett Handslag för flickbandyn : en granskning av Handslagets betydelse för flickor inom föreningsverksamheten i svensk bandy

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Linnea Carlson; Anna Klingborg; [2006]
    Nyckelord :Tränarlänkbandy;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med vår C-uppsats var att belysa Handslagets betydelse för de föreningarna som har beviljats medel för att satsa på flickors bandyspelande. De frågeställningar vi följde var: • Vad har föreningarna använt Handslagsmedlet till? • Har det enligt föreningarna skett någon förändring inom flickbandyn efter Handslagssatsningen? • Hur ser flickors villkor ut i de undersökta föreningarna? Metod Vi valde ett kvantitativt arbetssätt för att få fram information genom enkäter. LÄS MER