Sökning: "C-uppsats klassisk"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden C-uppsats klassisk.

  1. 1. Våld i film : En evolutionärbiologisk förklaring till vår fascination

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alexander Felsing; [2012]
    Nyckelord :violence; film; films; cinema; film violence; Hollywood; evolution; evolutionary biology; biology; Torben Grodal; Grodal; Social constructivism; audio visual perception; brain science; mirror neurons; mirror neuron; biocultural; våld; film; filmer; filmvåld; Hollywood; evolution; evolutionärbiologi; biologi; Torben Grodal; Grodal; socialkonstruktivism; audiovisuell perception; hjärnforskning; spegelneuroner; spegelneuron; biokulturell; forskningsöversikt; c-uppsats;

    Sammanfattning : Denna uppsatsen undersöker varför våld i film är så utbrett och populärt. Jag använder mig av ett evolutionärbiologiskt perspektiv, som tidigare inte använts vid filmforskning i så stor utsträckning. Istället har filmforskning och andra studier på människans beteende oftast utgått ifrån ett socialkonstruktivistiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Rosa Bandet- om positionering och sampositionering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Anna Jönsson; Marina Vourdouka; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; sampositionering; semiotik; retorik; reklam;

    Sammanfattning : Författare: Anna Jönsson, Marina Vourdouka Handledare: Eva-Lotta Frid Examinator: Thomas Knoll Titel: Rosa Bandet - Om Positionering och Sampositionering Typ av rapport: C – uppsats Ämne: Medie- och Kommunikationsvetenskap År: HT 07 Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka Rosa Bandet kampanjens sampositionering med andra varumärken, vad sampositioneringen inneburit för Rosa Bandet kampanjen och göra en retorisk analys av Cancerfondens och deras huvudsponsorers kampanjmaterial. Metod: Kvalitativ metod har tillämpats och som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett hermeutiskt förhållningssätt. LÄS MER

  3. 3. Festmetoden - att formulera budskap kring alkohol

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Vlad Tanase; Isabelle Jönsson; [2007]
    Nyckelord :Kommunikation; Hälsokommunikation; Hälsokampanj; Alkoholkampanj; Alkohol; Public relations; Health communication; Budskapsformulering; Planerad kommunikation; Strategisk kommunikation; PR; Message design; Health message; Hälsobudskap; Kampanjbudskap; Övertalning; Attitydförändring; Beteendeförändring; Festmetoden; Alkoholkommitén; Interaktivitet; Interaktiva medier; IKT; Interaktiv hälsokommunikation; Skrämselbudskap; Skrämselkampanj; Fear appeal; Social marknadsföring; Vi-känsla; Retorikanalys; Retorisk analys; Sociology; Sociologi; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Författare: Isabelle Jönsson, Vlad Tanase Titel: Festmetoden - Att formulera budskap kring alkohol. Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap, C-uppsat's Handledare: Ingrid Höjerback Examinator: Helena Sandberg År: VT 2007 Sammanfattning: Problem och syfte: I dagen's samhälle har hälsokommunikation kommit att bli ett stort ämne där man försöker få människor att ändra sina levnadsvanor inom olika områden så som bra kosthållning, träning och hälsa, rökning samt alkohol och droger. LÄS MER