Sökning: "C-uppsats samverkan"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden C-uppsats samverkan.

  1. 1. SSPF-samverkan som arbetsmetod : En kvalitativ studie om socialtjänstens, skolans, polisens ochfritidens syn på brottspreventiv samverkan kring ungdomaröver verksamhetsgränserna.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Linus Hagström; Maja Hane; [2023]
    Nyckelord :SSPF-samverkan; skola; socialtjänst; polis; fritid;

    Sammanfattning : Då samverkan under den senaste tiden utvecklats till en mycket viktig byggsten i det socialaarbetet fann vi det intressant och givande att belysa just fenomenet samverkan i vår c-uppsats.Vi valde att rikta in oss på SSPF-samverkan vilket är en brottspreventiv samverkansmodellmellan socialtjänst, skola, polis och fritid som riktar sig mot ungdomar som befinner sig iriskzon att lagföras. LÄS MER

  2. 2. Men hallå det ingår i mitt jobb : En kvalitativ studie om studie- och yrkesvägledares syn på samarbete med vårdnadshavare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Katarina Sonnhag; Hanna Nyberg; [2022]
    Nyckelord :Grundskola; habitus; samverkan; studie- och yrkesvägledare; vårdnadshavare.;

    Sammanfattning : Det kan vara svårt för unga att orientera sig bland möjliga framtidsvägar, därför finns studie- och yrkesvägledare som stöd i grundskolan. Vårdnadshavare kan vara betydelsefulla i ungdomars beslutsfattande. Vi blev därför nyfikna på om, och i så fall hur, vårdnadshavare kan engageras på ett positivt sätt. LÄS MER

  3. 3. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  4. 4. ”Samverka med funktion eller person” en kvalitativ studie om föräldrars upplevelse av Västbussamverkan.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lucas Andersson; [2015-01-27]
    Nyckelord :Samverkan; Västbus; föräldrar; ;

    Sammanfattning : Syftet med denna c-uppsats var att undersöka hur föräldrar upplevt samverkan enligt Västbus riktlinjer. Västbus (2012) är en sammansättning av riktlinjer för hur barn och unga med psykisk, pskykiatrisk och social problematik ska bemötas inom Västra Götalandsregionen. LÄS MER

  5. 5. Företagens sociala ansvarstagande och dess inverkan på kunders beteende : En kvantitativ studie på sparbankskunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robin Stolt; Axel Svensson; [2015]
    Nyckelord :CSR; philanthrophy; strategic philanthrophy; Corporate Citizenship; Saving Banks; CSR; filantropi; strategisk filantropi; Corporate Citizenship; Sparbanker;

    Sammanfattning : Titel: Företagens sociala ansvarstagande och inverkan på kunders beteende- En kvantitativ studie på sparbankskunder Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Axel Svensson och Robin Stolt Handledare: Agneta Sundström Examinator: Jens Eklinder Frick Datum: 2015 – juni Syfte: Syftet med studien är att förklara och testa om det finns ett positivt samband mellan kunders beteende och sparbankernas arbete med filantropi, strategisk filantropi och Corporate Citizenship. Ett delsyfte är att beskriva vilka specifika aspekter av dessa CSR-perspektiv som påverkar kundernas beteende i störst utsträckning. LÄS MER