Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 108 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Funktiondrycksmarkanden utifrån ett CCT-perspektiv -En kvalitativ uppsats om funktionsdrycker i en beachvolleybollmiljö

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Lundvik; Erik Böckmann; [2023-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Jämförelsen av central corneal tjocklek uppmätt med olika kliniska instrument : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Sandra Gustafsson; Sanna Landström Hansson; [2023]
    Nyckelord :Central corneal thickness CCT ; Pachymetry; Cornea; Pakymetri;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att kontrollera repeterbarhet och jämförbarhet hos tre kliniska instrument som används för att mäta hornhinnans tjocklek i friska ögon. Instrumenten som användes har flera olika användningsområden men fokus i denna studie ligger specifikt på pakymetri: mätning av hornhinnetjocklek. LÄS MER

  3. 3. Prenumeration av kläder som ett nytt tillvägagångssätt att konsumera kläder. En kvalitativ studie om unga svenska kvinnors klädkonsumtion och resonemang gällande prenumerationstjänster av kläder.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Cronvall; Maja Glücksman; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Människor möts ständigt av marknadsföring som uppmanar till konsumtion, vilket leder till negativ miljöpåverkan. Eftersom modebranschen är en industri som bidrar till föroreningar krävs nya innovationer som erbjuder hållbara sätt att konsumera kläder. LÄS MER

  4. 4. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Tranarp; Alice Wischer; Klara Johansson; [2023]
    Nyckelord :Identitet; TikTok; Motivation; Grupptillhörighet; Konsumenter; consumers; Social Groups; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER

  5. 5. Identitetsskapande genom hållbar konsumtion : En kvantitativ studie av miljöbilar ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Braxell; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Klimatfrågan är en av dagens mest aktuella frågor och på internationell och nationell nivå beslutas om miljömål i samhället. Strävan efter hållbarhet genomsyrar alla områden och då transportbranschen med höga utsläpp för personbilar bidrar negativt till klimatet ställs krav på att införa nya miljövänliga lösningar. LÄS MER