Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Digital affärsmodellsutveckling för fysiska butiker

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Kristian Blom; Oliver Larstorp; [2021]
    Nyckelord :business model; commerce platform; business model development; affärsmodell; handelsplattform; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : På senare tid har fysiska butiker hamnat alltmer i skuggan av stora digitala handelsplattformar som CDON eller Amazon och tomma butikslokaler är en allt vanligare syn runtom i Sverige. Som en motreaktion på detta har näringslivsföreningen i Torsby kommun startat ett samarbete där fysiska butiker i kommunen erbjuds möjligheten att ansluta sig till en lokal digital handelsplattform. LÄS MER

  2. 2. Gröna leveranser : ett marknadsföringsperspektiv på leveransalternativ inom svensk e-handel

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Palm; Virginia Drasko; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Ecological sustainability; Green Marketing Communication; Greenwashing; OSEC; Last mile Logistic; Ten signs of greenwash; Web Communication; 3’C; E-handel; Ekologisk hållbarhet; Gröntvätt; Grön Marknadskommunikation; OSEC; Sista Milen Logistik; Tio tecken på gröntvätt; Webbkommunikation; 3’C;

    Sammanfattning : Background: In recent times, last mile deliveries have become critical as these deliveries are generally considered to be the most expensive, least efficient and most polluted part of the entire logistics chain (De Kervenoael, Schwob & Chandra 2020; McKinnon & Edwards 2009). Consumer demands for fast and flexible deliveries are not very easy to combine with the highest possible sustainability focus (PostNord 2018). LÄS MER

  3. 3. Last mile logistics requirements on secondary e-commerce packaging: Application to CDON

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Andrés Poveda Alcañiz; [2019]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master’s thesis is the final step of the master’s degree in Supply chain and Logistics taken in the Lunds Tekniska Högskola. Buying products on the internet is a trend that has been increasing with the passing years. LÄS MER

  4. 4. UX method development from Usability testing with Eye tracking for E-commerce

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Madeleine Nilsson; [2018]
    Nyckelord :usability test; e-commerce; eye tracking; interaction design;

    Sammanfattning : This thesis investigates the knowledge around the field of eye tracking within e-commerce, and specifically CDON. Eyetracking is a powerful tool within usability testing and it makes us as designers see what the user is actually looking at on the screen. LÄS MER

  5. 5. Data to Insight, A Sense Making Perspective in Business Intelligence and Analytics

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Arbab Shahbaz Khan Kasi; Sonny Urbanski; [2018]
    Nyckelord :Data; Insight; Business Intelligence; Analytics; Sense Making; Business and Economics;

    Sammanfattning : Motivation and Objective: This study investigates how analysts generate from data using business intelligence tools. The motivation for study at the premise that organizations are finding it very challenging to gener-ate insights from a vast amount of structured, semi-structured and unstructured data. LÄS MER