Sökning: "CEO’s letter"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden CEO’s letter.
1. Skapandet av ett legitimt scenframträdande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Byggandet av en organisation som externt uppfattas som trovärdig och legitim är av stor vikt för att långsiktigt värna om organisationens överlevnad. Detta görs exempelvis genom att kommunicera om organisationens hållbarhetsprestationer och visioner, och utgör grunden för hur organisationen följaktligen uppfattas av sina intressenter. LÄS MER
2. Beyond the words - A correlational study of the tone of CEO letters in relation to the stock market performance in Japan, Sweden, and the United States
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Previous research has shown the importance of the CEO letter in a company’s annual report, with it being one of the most widely read parts. Despite this, it is compared to most other parts in the annual report not audited, meaning that the CEO can write whatever they see fit without any precautions. LÄS MER
3. VD-ordet i fokus : VD:s och investerares perspektiv på VD-ordet
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : VD-ordet i noterade företags årsredovisningar har utvecklats till en av de delar som läses allra mest och som ofta anses ha en stor betydelse för företagets intressenter. Vad syftet med VD-ordet är och hur processen går till är dock tidigare studier oeniga om, likväl hur texten uppfattas hos intressenter. LÄS MER
4. We adapt, therefore we are – Bachelor thesis on CEO-letters in sustainability reports
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: CEO-letters in sustainability reports have opened a relatively new channel for CEOs for communication of companies’ engagement in CSR. As this channel has become one of the main communications channels for CEOs to communicate CSR, it is relevant that the communication corresponds to stakeholder expectations and leads to legitimacy and a good reputation, and thereby contributes to easier resource acquisition and thereby company success. LÄS MER
5. Communication in CEO Letters before, during and after the Great Financial Crisis in 2008 -A study of two companies in the real estate industry in Sweden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background and problem discussion: In 2008 a financial crisis was set off by the burst of a real estate bubble. For many private stakeholders the crisis came more or less as a surprise since they had not anticipated that something like this could occur. LÄS MER