Sökning: "CEO letter"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden CEO letter.
1. The Impact of COVID-19 on Abnormal Tone in Corporate Communication: A Comparative Analysis of Affected and Non-Affected Industries
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background and Problem Definition: Effective communication is crucial for stakeholder relationships. CEO letters convey important information, but during crises, companies and industries may misrepresent their financial health to maintain a positive impression, potentially through abnormal tone. LÄS MER
2. Skapandet av ett legitimt scenframträdande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Byggandet av en organisation som externt uppfattas som trovärdig och legitim är av stor vikt för att långsiktigt värna om organisationens överlevnad. Detta görs exempelvis genom att kommunicera om organisationens hållbarhetsprestationer och visioner, och utgör grunden för hur organisationen följaktligen uppfattas av sina intressenter. LÄS MER
3. International shareholder activism in Sweden : A study of BlackRocks’s influence in their Swedish holdings
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The objective of this study was to gain increased knowledge regarding BlackRock’s ability to influence their Swedish owned companies. The scope of this thesis has been to study eight companies where BlackRock have holdings. LÄS MER
4. Accounting for Failure
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to identify possible trends over time in the use of verbal Accounts in CEO-letters for firms with negative profit growth. Further, if such trends are found, potential explanations will be explored. LÄS MER
5. Familjeägandets påverkan på impression management : En kvantitativ innehållsanalys av svenska börsnoterade företags VD-ord
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Texten i årsredovisningen är relativt oreglerad och utgör en möjlighet för företag att påverka investerarnas uppfattning om företaget genom ett narrativ som gynnar företagets mål och syften. Impression management och pollyannaeffekten används för att förklara varför företag tenderar att vara optimistiska kring sina prestationer och vill framställa sig på ett fördelaktigt sätt. LÄS MER