Sökning: "CLAES HAIN"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden CLAES HAIN.

  1. 1. Relationsmarknadsföring på internet – med utgångspunkt i köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hultén; Claes Hain; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; kundklubbar; lojalitet; Internet; CRM; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Samtidigt som relationsmarknadsföringen breder ut sig på den fysiska marknaden, ökar handeln via Internet igen efter den stora IT-kraschen i början av 2000-talet. Många butiker som finns på den fysiska marknaden har etablerat sig på Internet och med dessa även de medföljande kundklubbarna. LÄS MER

  2. 2. Från idé till kommersialisering - en fallstudie av ett teknikföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Söderblom; Joakim Jönsson; Anders Pettersson; Claes Hain; [2004]
    Nyckelord :Affärsängel; Entreprenör; Kommersialisering; Riskkapital; Stewardship; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens huvudsyfte är att utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv analysera och skapa förståelse för processen som en entreprenör och dess verksamhet genomgår fram till kommersialiseringen och vilken roll riskkapitalisten spelat fram till denna punkt. Resultatet av denna studie kommer att kunna användas för att få en bild av de krav som ställs på entreprenörer och dess verksamhet för att nå kommersialisering, samt hur relationen med riskkapitalisten kan hanteras. LÄS MER