Sökning: "COCA"
Visar resultat 21 - 25 av 99 uppsatser innehållade ordet COCA.
21. Acquiring low-frequency English vocabulary by contextual guessing amongst Swedish learners of English playing The Infectious Madness of Doctor Dekker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Video and computer game users are frequently stated as possessing a higher proficiency in English. In this study, 3 Swedish upper secondary school students from different programs played The Infectious Madness of Doctor Dekker, a lovecraftian murder mystery game. LÄS MER
22. Oändliga möjligheter & Coca-Colaspel : - en studie av förskollärares förhållningssätt till IKT-undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I den här studien vill jag undersöka hur några förskollärare ser på att undervisa med digitala verktyg, med anledning av att digital teknik fick en mer framträdande roll i den nya läroplanen. Studien vill ge svar på hur de idag använder digitala verktyg i sin undervisning, vilken roll de tycker att verktygen har samt hur den professionella diskussionen om digitala verktyg på förskolan ser ut. LÄS MER
23. Thin Capitalization in the OECD, the EU and Sweden: policy responses, evaluation and alternatives.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The issue of thin capitalization has risen in importance in recent years, to the point that it warranted international action. That action came in the form of Action 4 of the OECD BEPS Project, of Article 4 of the EU ATAD and of the new interest deduction limitation rules in the national Swedish legislation. LÄS MER
24. Digital företagsidentitet : En studie om corporate identitys relation till företagswebbplatser
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : This study aims to examine corporate identity’s relation to corporate websites. Corporate identity is a contextual concept with different definitions depending on the situation and who you ask. LÄS MER
25. Coca-Cola Zero & Diet Coke - En visuell genusanalys av Coca-Colas reklamfilmer The Morning After och Handbag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Undersökningen syftar att förstå hur två av Coca-Colas reklamfilmer, TheMorning After och Handbag, hanterar och kodar genus genom en radiscensättnings-principer och genrekonventioner. Detta studeras genom enkvalitativ bildanalys där materialet bryts ned och jämförs sinsemellan. LÄS MER