Sökning: "COMMUNICATION DIGITALIZATION"

Visar resultat 1 - 5 av 399 uppsatser innehållade orden COMMUNICATION DIGITALIZATION.

  1. 1. Populärvetenskap mellan fakta, narrativ och  desinformation : Diskursiva praktiker för ”science myth debunking” på Tiktok

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lotten Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Science communication; Science and society; Tiktok; Disinformation; Science myth debunking; Networked publics; Media materialism;

    Sammanfattning : The overall aim of this study is to contribute to the understanding of how a pervasive digitalization and mediatization takes part in shaping and reshaping the relations between science and society and popular understanding of scientific epistemologies. In recent years, the prevalence of disinformation, fake news and conspiracy theories together with suggestions on how to combat this have come to characterize general discourses on knowledge, science, truth and digital media. LÄS MER

  2. 2. Encouraging Reading on Social Media. Exploring Finnish Bookstagram Community

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Susanna Kokko; [2023-11-21]
    Nyckelord :social media; Bookstagram; reading; literacy; reading promotion;

    Sammanfattning : In the contemporary digital age, where text-based communication is increasingly significant, literacy skills play a crucial role in effective social participation. However, despite the importance of literacy, a considerable number of people are still illiterate. LÄS MER

  3. 3. Business Model Changes in the Automobile Industry - A Single Case Study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Nahid Salehi; [2023-07-19]
    Nyckelord :Business model; business model changes; strategy; automotive industry; Volvo Cars;

    Sammanfattning : The automotive industry's fast-paced environment, digitalization, and electrification have shed light on the significance of the business model (BM) changes. Responding effectively and promptly to the initiative changes and trends is needed for the firms to have profitability. LÄS MER

  4. 4. Effektivisering av kommunikation & produktionsplanering i byggprojekt

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Oliver Wendel; Noah Haväng; [2023]
    Nyckelord :Production; construction industry; lean construction; communication; production planning; Produktion; byggbranschen; lean construction; kommunikation; produktionsplanering.;

    Sammanfattning : Det florerar mycket tankar och funderingar kring varför byggbranschen inte ökat sin produktivitet i samma takt som liknande tillverkningsindustrier och branscher. Det är inte enkelt att sätta fingret på var grunden till problemet ligger. Men det finns faktorer som går att urskilja där produktionen går trögare fram än andra. LÄS MER

  5. 5. Crossing the digitalisation chasm: Overcoming barriers to industrial digitalisation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Anton Öreberg; Anton Nyberg; [2023]
    Nyckelord :digitalisation; digitalization; digital transformation; industry 4.0; manufacturing industry; challenges; barriers; digitalisering; industri 4.0; tillverkningsindustri; utmaningar; barriärer; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Digitalisation is a global megatrend revolutionising every aspect of society and especially impacting businesses. Consequently, the term Industry 4.0 has emerged in the manufacturing industry. LÄS MER