Sökning: "CPM"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet CPM.

  1. 1. Användningen av BIM-verktyg och Lean-principer för optimerade tidsplaner i byggprojekt : En fallstudie av implementering

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Yazeed Alkhatib; Mohammad Alshammaa; [2023]
    Nyckelord :Critical Path Method CPM ; Line Of Balance LOB ; Vico Office; Building Information Modeling BIM ; Lean principles.;

    Sammanfattning : Inom byggbranschen är förseningar i byggprojekts leveranser vanligt förekommande och utgör ett utmanande problem. För att övervinna detta problem krävs en utvecklad och noggranna tidsplaner som följs av alla berörda parter. LÄS MER

  2. 2. "Är man med i leken får man leken tåla..."

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Alm; Therese Jutendahl; Rebecca Åbom; [2021]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Acceptans; Integritet; Gränsdragning; Generation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Är man med i leken får man leken tåla…”. En fenomenologisk studie av olika generationers uppfattning om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv Seminariedatum: 14/1 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sofia Alm, Therese Jutendahl och Rebecca Åbom Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Individanpassad marknadsföring, Acceptans, Integritet, Gränsdragning, Generation Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med en djupare förståelse för och ny kunskap kring gränsen mellan accepterad och integritetskränkande individanpassad marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Estimating Prediction Intervals with Machine Learning and Monte Carlo Methods in Online Advertising

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Häglund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Online advertising presents a complex environment. The vast amount of available websites, platforms and formats as well as the trend of programmatic adpurchasing makes assessing a proposed advertisement in terms of cost and expected return challenging. LÄS MER

  4. 4. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  5. 5. Integritet online ur olika generationers perspektiv : En studie om hur generation digital natives & pre-internet värdesätter sin integritet online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa König; Ellen Romney; [2020]
    Nyckelord :Baby-boomers; y; x z; generations online; GDPR; Communication Privacy Management System CPM ; Consumer privacy online; ePrivacy; Information privacy; The privacy paradox; Concerns for Information Privacy CFIP ; Privacy fatigue; Integritet online; generations skillnader; generation pre-internet och digital-naives; persondata online; integritetskränkande aspekter; digitala social normer; riktad reklam; personlig marknadsföring online;

    Sammanfattning : Den digital utvecklingen har gjort att vi idag rör oss i digitala miljöer för att jobba, kommunicera, söka information, shoppa och underhållas. Företag kan idag kan spara, kartlägga, mäta och analysera privatpersoners aktiviteter online vilket ställt högre krav på näringsidkare att hantera denna personliga information korrekt. LÄS MER