Sökning: "CR strategier"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden CR strategier.

  1. 1. Kunskap som resurs : - En fallstudie på Volvo CE om utmaningar och möjligheter inom knowledge management utifrån ledares och medarbetares upplevelser

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anna Tjärnström; Sara Andersson; [2022]
    Nyckelord :knowledge; knowledge management; knowledge dissemination; explicit and tacit knowledge; organization; kunskap; knowledge management; kunskapsspridning; explicit och tyst kunskap; organisation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:                               2022-05-30 Nivå:                                   Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi:                            Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen University Författare:                           Sara Andersson                  Anna Tjärnström                                             (95/03/22)                           (96/03/05) Titel:                                   Kunskap som resurs- En fallstudie på Volvo CE om utmaningar och möjligheter inom knowledge management utifrån ledares och medarbetares upplevelser  Handledare:                        Magnus Linderström Nyckelord:                          kunskap, knowledge management, kunskapsspridning, explicit och tyst kunskap, organisation Forskningsfråga:                    Hur hanterar fallföretaget explicit och tyst kunskap utifrån ledare och medarbetares upplevelser?  Syfte:                                         Syftet med studien var att utifrån fallföretagets utmaningar och möjligheter inom knowledge management få en djupare förståelse för hur dem hanterar kunskap som resurs utifrån ledare och medarbetares upplevelser.  Metod:                                I studien användes fallstudiemetodik med en blandad metod. LÄS MER

  2. 2. Krisen blev en dödsdom för PPM-jätten, vilka lärdomar kan dras av fallet Allra?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Hedin; Sebastian Lennartsson; Jesper Börnesjö; [2022]
    Nyckelord :Keywords: Kriskommunikation; Allra; Situational Crisis Communication Theory; PPM-systemet; Image Repair Theory; Responsstrategi; Alexander Ernstberger; Pensionsmyndigheten; Premiepension; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Krisen blev en dödsdom för PPM-jätten, vilka lärdomar kan dras av fallet Allra? Forskningsfråga: Hur kommunicerar Allra externt i samband krisen och hur förändras kommunikationen över tid i samband med att krisen eskalerar samt vilka kritiska faktorer i Allras kriskommunikation leder till misslyckande. Syfte: Studiens syfte är att definiera hur Allra kommunicerat under krisens gång samt undersöka vilka kritiska faktorer som leder till misslyckad kriskommunikation. LÄS MER

  3. 3. "Ingen spaning, ingen aning" : En kvalitativ studie av organisationers omvärldsanalys och hur det används i strategiarbetet.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alice Jonsson; Elin Rombing; [2020]
    Nyckelord :Omvärldsanalys; omvärldsanalysprocess; strategi; omvärldsbevakning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum:                    9 juni 2020   Nivå:                        Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp    Institution:              Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola   Författare:              Alice Jonsson          Elin Rombing                                                       (97/04/17)               (98/04/18)         Titel:                        ”Ingen spaning, ingen aning” – En kvalitativ studie av organisationers                                   omvärldsanalys och hur det används i det strategiska arbetet.    Handledare:           Kerstin Nilsson   Nyckelord:              Omvärldsanalys, omvärldsanalysprocess, strategi                                  omvärldsbevakning   Frågeställning:       Hur arbetar organisationer med omvärldsanalys?                                  Hur använder organisationer omvärldsanalyser för att utveckla strategier?     Syfte:                       Syftet med uppsatsen är att jämföra och analysera hur företagen arbetar med omvärldsanalyser kopplat till strategier. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation mot en hållbar värld : En kvalitativ studie av svenska företags CSR-strategier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Mattias Holmqvist; Arvid Nordin; [2017]
    Nyckelord :CSR; Kommunikation; Strategi; Hållbarhet; Kommunikationsstrategi; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Sammanfattning Mot bakgrund av det nya lagkrav på hållbarhetsredovisning som nu gäller och det ökade intresset för miljö-och samhällsfrågor så avser denna kvalitativa studie att undersöka hur svenska företag kommunicerar sitt CSR-arbete. Tio hållbarhetschefer från högt rankade företag i Sustainable Brand Index 2016 utgör informanterna som medverkat i de kvalitativa intervjuer som utgör empiriska materialet studien grundar sig på. LÄS MER

  5. 5. Företagsstrategi på den svenska marknaden för betallösningar vid e-handel - En fallstudie rörande konkurrenssituation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christina Ericsson; Christian Green; Johanna Nielsen; [2012]
    Nyckelord :Betallösningar; Hyperkonkurrens; D Aveni; Porter; Marknadsstruktur; Företagsstrategi; Klarna; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Företagsstrategi på den svenska marknaden för betallösningar vid e-handel. En fallstudie rörande konkurrenssituation. Seminariedatum: 2012-06-01 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng. LÄS MER