Sökning: "CRM Return on Investment"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden CRM Return on Investment.

  1. 1. Social CRM - Är du med på tåget? - En fallstudie om en organisations hantering av big data för att vårda kundrelationer på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Niklas Ljungbro; Martin Edrén; [2019]
    Nyckelord :CRM; S-CRM; Big data; Ostrukturerad data; Data mining; Kundrelationer; Mätning av resultat;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medieplattformar ökar där kunder lämnar ifrån sig stora mängder data, även kallat big data. Datan kan innehålla värdefull information, varav företag försöker extrahera denna genom data mining, för att erhålla viktiga kundinsikter. LÄS MER

  2. 2. The choice to syndicate and its effect on exit dynamics : A study on Venture Capital firms active in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Marika Eskilsson; Johanna Conradson; [2016]
    Nyckelord :Venture Capital; Syndication; Exit dynamics; Survival Analysis; Competing Risk model;

    Sammanfattning : Venture capitalists enter into an investment with the intent of realising a substantial profit on theventure after a number of years; this realisation is usually labelled the exit. The disinvestment decisionis a critical issue in the venture capital industry, as the return of the investment is realised upon exit. LÄS MER

  3. 3. Vilka faktorer påverkar framgången i CRM-satsningar

    Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Mattias Sandström; Ted Lundberg; [2015]
    Nyckelord :CRM; CRM Return on Investment; yield CRM; CRM success factors; CRM; CRM Return on Investment; Avkastning CRM; CRM faktorer;

    Sammanfattning : This study is intended to identify which factors that influence the success of initiatives in Customer Relationship Management, usually abbreviated as CRM. In the course of this study we have been in contact with forty-two companies operating in Sweden within eleven different sectors in order to find out how they operate regarding CRM initiatives, particularly initiatives within marketing and promotions. LÄS MER

  4. 4. Analysis and improvements of information management - A case study about information management at an SME

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Marcus Lindén; [2014]
    Nyckelord :Information System; ERP Enterprise Resource Planning ; CRM Customer Relationship Management ; WMS Warehouse Management System ; FMIS Financial Management Information System ; Return of Investment ROI ; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: OF Ekeri är ett nationellt företag med kontor i Markaryd. De levererar och hyr ut ett stort utbud av olika typer av lastbilssläp som till exempel släpvagnar, påhängsvagnar och reservdelar. Nästan alla företag i dag har någon form av informationssystem, men många av dem är ineffektiva. LÄS MER

  5. 5. Customer relations management in small technical consultant companies

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Lalita Intralak; Mattias Olsson; [2012]
    Nyckelord :CRM; small technical consultant;

    Sammanfattning : This master thesis was prompted by the overall interest in Customer relations management (CRM) that has been growing since the last decade. Most of the articles and reports in the early stage were mainly about the concepts, technologies and implementation at mid size or large companies with tangible products. LÄS MER