Sökning: "CRM dagligvaruhandeln"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden CRM dagligvaruhandeln.
1. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER
2. Hur företag inom dagligvaruhandeln kan uppnåett framgångsrikt arbetssätt med CRM-system : Vilken roll har insamlade data?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Inom dagligvaruhandeln har det varit ett problem att data har samlats in men att företag intehar utnyttjat denna data fullt ut. Det har även varit ett problem att företag har riktat in sig pånya kunder trots att det har visats sig vara mer lönsamt att rikta in sig på befintliga kunder isin marknadsföring. LÄS MER
3. Relationsmarknadsföring- ett sätt att skapa kundlojalitet?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem: Intresset för uppsatsen grundar sig på att relationsmarknadsföring är både ett populärt och aktuellt ämne. Uppsatsen vill lyfta upp relationsmarknadsföring inom dagligvaruhandeln, och undersöka hur företag skapar relationer i en bransch som präglad av hård konkurrens. LÄS MER
4. Sociala matvaror : En studie av användning utav facebook inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Marknadsföring är idag en viktig del i många företag, i takt med samhällets utvecklinghar sättet att marknadsföra sig på förändrats. I de nyare marknadsföringsteorierna har kommunikationen mellan konsumenten och säljaren fått en allt större roll. LÄS MER
5. Customer Relationship Management : hur ICA använder CRM i ett försök att skapa mer lönsamma kundrelationer genom one-to-one marknadsföring
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) ämnar hjälpa företag att förstå kunders beteenden för att möjliggöra förvärvandet av nya kunder, underhålla befintliga relationer samt skapa lojalitet. Förståelsen för hur företag bör hantera kundrelationer har fått stor uppmärksamhet under de senaste åren vilket har utmynnat i relationsmarknadsföring på one-to-one nivå. LÄS MER