Sökning: "CRM kundvård"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden CRM kundvård.

  1. 1. Customer Relationship Managements fallgropar : En studie för att uppmärksamma kritiska delar och misstag vid införandet och det kontinuerliga arbetet med Customer Relationship Management

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Andreas Lundgren; Erik Lindström; [2016]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; CRM systems; business philosophy; customer care systems; customer relations; unsupported extensions; redundant functionality; Customer Relationship Management; CRM; CRM-system; affärsfilosofi; kundvård; kundrelationer; kravställning; osupportade tillägg; överflödig funktionalitet;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management blir ett allt vanligare verktyg för att hantera kundvård för företag, det används främst för att hantera kundrelationer och lagra kundinformation. Customer Relationship Management, eller CRM, bygger på en affärsfilosofi som bör genomsyra hela organisationen. LÄS MER

  2. 2. Customer Relationship Management : en studie om CRM-system ur ett traditionellt samt molnbaserat perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emelie Karlsson; Josefine Swahn; [2010]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; relationsmarknadsföring; kundrelation; kundvärde; kundvård; kundhantering; kommunikation; molntjänst; Microsoft Dynamics CRM;

    Sammanfattning : CRM-system har visat sig vara ett allt mer vanligt och effektivt marknadsföringsverktyg. Ett CRM-system hjälper ett företag att strukturera samtliga kunder samt information om kunderna på ett ställe. Målet med ett CRM-system är att förstå kundens behov och dess värde för företaget. LÄS MER

  3. 3. Vårda kundrelationer - vägen till ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Timea Kalman; Emma Simonsson; [2009]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; CRM; bibehålla kund; kundvård; kundrelation; kundvärde; kundlojalitet;

    Sammanfattning : I dagens snabbt förändrade och konkurrerande samhälle intar relationsmarknadsföring en central roll i företagens affärsverksamhet. Då relationsmarknadsföring innebär att vårda samt bibehålla befintliga kundrelationer, har detta bidragit till ett större engagemang bland företagen för att skapa värde åt kunden samt uppnå kundlojalitet. LÄS MER

  4. 4. En studie av kundrelationer och CRM-system – ur ett företagsperspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Stefan Tägt; Peiman Mahbobifard; [2007]
    Nyckelord :CRM; kundinformation; CRM-system; kundrelationer; kundvård;

    Sammanfattning : Bakgrund/problem: CRM-system används i allt större utsträckning för att hantera och bearbeta relationer med hjälp av nödvändig information om kunder. Forskare talar dock både för och emot CRM och CRM-system. LÄS MER

  5. 5. Digital-TV : Hur digital-TV-distributörer bygger relationer med kunder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Clara Siwertz; Stefan Tägt; [2006]
    Nyckelord :marknadsföring; relationsmarknadsföring; digital-TV; CRM; involvering; kundvård; relationer;

    Sammanfattning : 1997 kom riksdagen med ett förslag om att genomföra ett teknikskifte inom Sveriges marksända TV-distribution. Teknikskiftet skulle innebära att de analoga TV-sändningarna via marknätet skulle ersättas med digitala TV-sändningar och övergången skulle därför bidra med en mängd ekonomiska och tekniska fördelar. LÄS MER