Sökning: "CRM modell"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden CRM modell.

  1. 1. Co creation strategy: application to the customer relation in a packaging company and real estate agency. : A qualitative study, with the perspective of business to business and business to customer

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Samia Dahir Idriss; [2023]
    Nyckelord :customer relationship management; co creation strategy; customer engagement; Value creation; Co creation; Co-production.; kundrelationshantering; samskapande strategi; kundengagemang; värdeskapande; samskapande; samproduktion.;

    Sammanfattning : This master thesis investigated whether co creation strategy can be effective in a business to business and business to customer and can enhance customer relations challenges. This is to be able to help NykopingHem and EQpack enhance their current customer relations challenges. LÄS MER

  2. 2. Arkitektonisk teknisk skuld : Hantering, utmaningar och risktaganden bland molnen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Svensson; Alexander Nilsson; [2023]
    Nyckelord :architectural technical debt; technical debt; Salesforce; management; CRM; cloud service; arkitektonisk teknisk skuld; teknisk skuld; Salesforce; management; CRM; molntjänst;

    Sammanfattning : Arkitektoniska beslut har ofta långvariga effekter på system. När beslut leder till ökad komplexitet, underhållbarhet och hämmad utvecklingshastighet, uppstår arkitektonisk teknisk skuld. LÄS MER

  3. 3. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Persson; [2022]
    Nyckelord :CRM; B2B; Win propensity prediction; Sales; Supervised Learning; Machine Learning; CRM; B2B; Förutsägelse av affärsmöjligheter; Försäljning; Väglett lärande; Maskininlärning;

    Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER

  4. 4. GDPR:s påverkan på CRM-system : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Clara Nilsson; Jenny Andersson; [2022]
    Nyckelord :GDPR; Data protection; CRM-system; GDPR; Dataskydd; CRM-system;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka vilken påverkan som GDPR haft på verksamheters krav på säkerhet, integritet och funktionalitet vid behandling av personuppgifter i CRM-system. Den 25:e maj 2018 trädde en ny dataskyddsförordning i kraft och ersatte den tidigare Personuppgiftslagen. LÄS MER

  5. 5. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Henriksson; My Persson; [2020]
    Nyckelord :CRM; cause related marketing; hållbar konsumtion; millennials;

    Sammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER