Sökning: "CRM modell"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden CRM modell.
1. Co creation strategy: application to the customer relation in a packaging company and real estate agency. : A qualitative study, with the perspective of business to business and business to customer
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This master thesis investigated whether co creation strategy can be effective in a business to business and business to customer and can enhance customer relations challenges. This is to be able to help NykopingHem and EQpack enhance their current customer relations challenges. LÄS MER
2. Arkitektonisk teknisk skuld : Hantering, utmaningar och risktaganden bland molnen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Arkitektoniska beslut har ofta långvariga effekter på system. När beslut leder till ökad komplexitet, underhållbarhet och hämmad utvecklingshastighet, uppstår arkitektonisk teknisk skuld. LÄS MER
3. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER
4. GDPR:s påverkan på CRM-system : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka vilken påverkan som GDPR haft på verksamheters krav på säkerhet, integritet och funktionalitet vid behandling av personuppgifter i CRM-system. Den 25:e maj 2018 trädde en ny dataskyddsförordning i kraft och ersatte den tidigare Personuppgiftslagen. LÄS MER
5. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER