Sökning: "CRM needs"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden CRM needs.

  1. 1. A tailored web-based system for managing and attracting customers

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Carl Anton Gustavsson; Elis Indebetou; Filip Von Knorring; Erik Larsson; Nils Persson; Ramez Shakarna; [2023]
    Nyckelord :CRM;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER

  2. 2. Utilization of AI in Digital Marketing : An empirical study of Artificial Intelligence and the impact of effectiveness, ethics and regulations.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Belinda Sundqvist; Jerar Ohanisian; shaafi osman ali; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence AI ; Digital marketing; Search engine optimization SEO ; Customer relationship management CRM ; Gathered data; Ethics; Effectiveness; Regulation;

    Sammanfattning : Date: 2023-05-30 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society & Engineering, Mälardalen University Authors: Belinda Sundqvist         Jerar Ohanisian                 Shaafi Osman Ali                        00/09/08                        97/09/03                               99/02/05 Title: Utilization & impact of AI in digital marketing Examinator: Magnus Linderström  Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Artificial intelligence (AI), Digital marketing, Search engine optimization (SEO), Customer relationship management (CRM), Gathered data, Ethics, Effectiveness, Regulation Research question: How do businesses utilize AI and how does it impact digital marketing? Purpose: The purpose of this study is to examine how organizations use artificial intelligence (AI) technology in their digital marketing, and how this affects their efforts to communicate digitally. This in conjunction with any repercussions regarding ethical and legal concerns, that may occur through the utilization of AI. LÄS MER

  3. 3. Potential for improving public services by exploring citizens’ communication to public organizations in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ibrahim Ali Mehkri; [2023]
    Nyckelord :citizen inquiries; e-Government; Sweden; CRM;

    Sammanfattning : Little et al., (1971) define citizen feedback as information from citizens directed to societal institutions, particularly government, to improve their functioning. LÄS MER

  4. 4. Customer segmentation in Retail: An Experiment in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Nagma Athar Memon; [2023]
    Nyckelord :Customer Segmentation; Customer Relationship Management; Clustering; RFM; LRFMP;

    Sammanfattning : The retail industry is continuously transforming due to digitalization, globalization, urbanization, and automatization. These factors contribute to new and more transparent retail with new customer behaviors, business models, and international competition. LÄS MER

  5. 5. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER