Sökning: "CRM sales result"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden CRM sales result.

  1. 1. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  2. 2. Social Media Marketing Strategies and Consumer Engagement during the COVID-19 Pandemic : An exploratory study of IKEA, including a multiple-case comparison between the UK, Australia and Sweden.

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap

    Författare :Johanna Stenberg; Milana Ruljova; [2021]
    Nyckelord :Social Media Marketing Strategy; Consumer Engagement; Instagram; COVID; IKEA;

    Sammanfattning : ABSTRACT Background: The marketing efforts made by firms have been forced to change dramatically during the past year as a consequence of the COVID-19 pandemic. Online communication and social media platforms have seen a boom in users and firms have been forced to switch both their sales and marketing efforts to the online world. LÄS MER

  3. 3. THE INFLUENCE OF RELATIONSHIP MARKETING AND CRM SYSTEM ON STAKEHOLDERS’ TRUST : A Qualitative Study on Multiple Stakeholder Groups in a Cosmetic and Beauty Industry

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Athanasios Christopoulos; Puspita Hapsari Agoes; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : CRMsystem and relationship marketing are needed for a company in order to gain its stakeholders’ trust. In a company, there are two different stakeholders. Theinternal and external stakeholders. This thesis will consider both of the different types of stakeholders. LÄS MER

  4. 4. Critical Success Factors Influencing the Degree of Alignment Between a Business Process and a CRM System : A Case Study of an IT Company

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Charlotta Tegelberg; [2018]
    Nyckelord :CRM Systems; Customer Relationship Management Systems; Business process; sales process; alignment; CSF; Critical success factors; CRM-system; affärsprocess; kritiska framgångsfaktorer; matchningsgrad;

    Sammanfattning : The need for information in real time and the technology development has become more fast and more efficient. Companies today need to be more responsive to their customers to stay on top. Also, companies’ business processes need effective support from information technology solutions. LÄS MER

  5. 5. Standardiserad lösningsprototyp vid implementation av Microsoft Dynamics CRM

    M1-uppsats, KTH/Hälso- och systemvetenskap; KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Mathias Westman; Sara Larsson; [2015]
    Nyckelord :CRM; Dynamics; CRM; Dynamics;

    Sammanfattning : I arbetet att tillfredsställa kunders behov och stärka relationerna mellan köpare och säljare så använder sig företag av affärsfilosofin Customer Relationship Management (CRM). Stora CRM satsningar görs inom företag och flera olika CRM leverantörer ger stöd åt verksamheterna i form av CRM-system. LÄS MER