Sökning: "CRM system"

Visar resultat 1 - 5 av 173 uppsatser innehållade orden CRM system.

  1. 1. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  2. 2. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Danut Avram; Oluwadamilola Olaitan; [2023]
    Nyckelord :Customer retention; Customer acquisition; Social media marketing; User engagement; Brand awareness; Tech startups; Customer relationship management CRM ; Trust; Targeted advertisement.;

    Sammanfattning : This  research  emphasizes  the role  of  social  media  in  customer  acquisition  retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping  their  strategies  and  effectively  allocating  resources  to  achieve  consistentcommunication with their customer base. LÄS MER

  3. 3. Prediction Models for TV Case Resolution Times with Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Borja Javierre I Moyano; [2023]
    Nyckelord :Datasets; Machine Learning ML ; Prediction; Resolution Time RT ; Solve Time; TV Cases; Trouble Tickets TT ; Customer-Related Trouble Tickets Resolution Time; CRM system; BI system; Telecommunications; Dataset; Machine Learning ML ; Prediction; Resolution Time; Solve Time; TV Cases; Trouble Tickets TT ; Kundrelaterade problem Tickets Resolution tid; CRM-system; BI-system; Telekommunikationer.;

    Sammanfattning : TV distribution and stream content delivery of video over the Internet, since is made up of complex networks including Content Delivery Networks (CDNs), cables and end-point user devices, that is very prone to issues appearing in different levels of the network ending up affecting the final customer’s TV services. When a problem affects the customer, and this prevents from having a proper TV delivery service in devices used for stream purposes, the issue is reported through a call, a TV case is opened and the company’s customer handling agents start supervising it to solve the problem as soon as possible. LÄS MER

  4. 4. A tailored web-based system for managing and attracting customers

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Carl Anton Gustavsson; Elis Indebetou; Filip Von Knorring; Erik Larsson; Nils Persson; Ramez Shakarna; [2023]
    Nyckelord :CRM;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER

  5. 5. Vad får en professionell idrottsklubb med en liten administration att implementera ett CRM-system? : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Ryde; [2023]
    Nyckelord :CRM-system; Customer Relationship Management; Critical Success Factors for CRM-implementation; Customer relationship management small- micro businesses; CRM Implementation;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management System, förkortat CRM-system, är ett digitaliserat verktyg och arbetsprocess som kan hjälpa en verksamhet att optimera relationen med sina kunder. En implementering av ett CRM-system kräver att en verksamhet förändrar sina arbetsprocesser. LÄS MER