Sökning: "CRM-implementation"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet CRM-implementation.

  1. 1. Vad får en professionell idrottsklubb med en liten administration att implementera ett CRM-system? : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Ryde; [2023]
    Nyckelord :CRM-system; Customer Relationship Management; Critical Success Factors for CRM-implementation; Customer relationship management small- micro businesses; CRM Implementation;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management System, förkortat CRM-system, är ett digitaliserat verktyg och arbetsprocess som kan hjälpa en verksamhet att optimera relationen med sina kunder. En implementering av ett CRM-system kräver att en verksamhet förändrar sina arbetsprocesser. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar vid CRM-implementering : En tvärvetenskaplig fallstudie om implementering av CRM-system hos en tidningskoncern

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Andersson; Evin Hassan; [2023]
    Nyckelord :CRM implementations; change management; change resistance; information systems; management;

    Sammanfattning : This study is about Customer Relationship Management (CRM) and implementation of CRM systems. The study aims to identify and investigate which challenges are experienced during CRM implementation at a newspaper group and how those challenges have been handled. LÄS MER

  3. 3. The Implementation of social CRM : Key features and significant challenges associated with thepractical implementation of social Customer RelationshipManagement

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Julia Kansbod; [2022]
    Nyckelord :Big Data; CRM; GDPR; Social CRM; Social media; Web 2.0;

    Sammanfattning : The rise of social media has challenged the traditional notionof CRM and introduced a new paradigm, known as socialCRM. While there are many benefits and opportunitiesassociated with the integration of social data in CRMsystems, a majority of companies are failing their social CRMimplementation. LÄS MER

  4. 4. Customer Relationship Management : En studie om organisatoriska framgångsfaktorer och hinder vid en implementation av ett Customer Relationship Management

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Marie Nabseth; Andrea Celing Brink; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (förkortas CRM) är en affärsstrategi som möjliggörs med hjälp av teknologi och används av företag för att registrera samt hantera data och interaktioner med sina dåvarande, nuvarande och potentiella kunder. Att implementera ett CRM-system kräver ofta mycket engagemang och jobb. LÄS MER

  5. 5. Employee´s perspective towards organisational change : Evidence in Mekano Company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :André Jönsson; [2018]
    Nyckelord :CRM; Organisational change; Employee commitment; CRM implementation; SME; CRM; Organisationsförändring; Anställdas engagemang; CRM implementering; SME;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research project is to examine the employees´ perspective on the subject of a CRM implementation in SMEs. Methodology: A 5-point Likert scale questionnaire was used to collect 51 employee responses. All the questions were derived from previous existing literature. LÄS MER