Sökning: "CRM-process"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet CRM-process.
1. Transitioning to a new Customer Relationship Management System: Challenges and Recommendations
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Abstrakt (Svenska) - Vikten av att ha effektiv hantering av kundrelationer (CRM) inom företag väger mycket, för att på ett lyckat sätt öka förståelsen och samarbeten med kunder. Företag ändrar eller uppdaterar sina CRM system för att kunna öka arbetseffektiviteten. LÄS MER
2. En granskning av möjligheter och behov bakom Customer Relationship Management
Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : Under de senaste åren har intresset för Customer Relationship Management (CRM) ökat både bland forskare och inom näringslivet. Mycket pengar investeras i CRM men forskning visar att många initiativ misslyckas. LÄS MER
3. Implementation and Benefits of CRM in Hotel Industry : A comparative study ofClarion Collection hotel and Scandic hotel in Västerås
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : This thesis is to identify the main factors that influence CRM implementation in Scandic hotel and Clarion hotel. Moreover, benefits of both hotels that can be reaped from using CRM. The result shows that CRM plays an important role in creating a long term successful to the hotels. LÄS MER
4. Customer Relationship Management : Vad är de bakomliggande faktorerna till att olika företag misslyckas med CRM-implementering?
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera hur företag implementerar CRM i avsikt att identifiera de bakomliggande faktorerna till att företag misslyckas med en CRM implementering. Teorier: CRM som process, Implementeringsstrategier, Implementeringsmodell Metod: Kvalitativ studie som består av fyra semi-strukturerade intervjuer med olika företag. LÄS MER
5. Customer Relationship Management (CRM) : A multiple case study: analysing the critical factors of CRM implementation
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Nowadays a company’s focus has shifted from a product-centric view to a more customer-centric view. Customers play a major role for doing business with companies. LÄS MER