Sökning: "CRM-process"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet CRM-process.

  1. 1. Transitioning​ to​ a new​ Customer​ Relationship​ Management​ ​System: Challenges​ and​ ​Recommendations

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Per Hansson; Anton Persson; [2017]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; Change Management; CRM Challenges; CRM Success Factors; CRM Needs; Change Management Objectives; Change Management Value; Customer Relationship Management Implementation; Customer Relationship Management Systems; CRM Efficiency; CRM Case Study;

    Sammanfattning : Abstrakt (Svenska) - Vikten av att ha effektiv hantering av kundrelationer (CRM) inom företag väger mycket, för att på ett lyckat sätt öka förståelsen och samarbeten med kunder. Företag ändrar eller uppdaterar sina CRM system för att kunna öka arbetseffektiviteten. LÄS MER

  2. 2. En granskning av möjligheter och behov bakom Customer Relationship Management

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Michaela Sjöberg; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2C; Behov; System; Marknadsföring; Möjligheter; Riktad kommunikation; Anpassning;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för Customer Relationship Management (CRM) ökat både bland forskare och inom näringslivet. Mycket pengar investeras i CRM men forskning visar att många initiativ misslyckas. LÄS MER

  3. 3. Implementation and Benefits of CRM in Hotel Industry : A comparative study ofClarion Collection hotel and Scandic hotel in Västerås

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Bin Mu; Meng Xiao; Yonas Gebray; [2015]
    Nyckelord :CRM; CRM implementation; CRM benefits; Scandic hotel; Clarion hotel; CRM process in hotel;

    Sammanfattning : This thesis is to identify the main factors that influence CRM implementation in Scandic hotel and Clarion hotel. Moreover, benefits of both hotels that can be reaped from using CRM. The result shows that CRM plays an important role in creating a long term successful to the hotels. LÄS MER

  4. 4. Customer Relationship Management : Vad är de bakomliggande faktorerna till att olika företag misslyckas med CRM-implementering?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Asia Serar; Loza Wanna; [2013]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; CRM implementation; CRM process; implementation strategies; Customer Relationship Management; CRM; CRM implementering; CRM som process; implementeringsstrategier;

    Sammanfattning :  Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera hur företag implementerar CRM i avsikt att identifiera de bakomliggande faktorerna till att företag misslyckas med en CRM implementering. Teorier: CRM som process, Implementeringsstrategier, Implementeringsmodell Metod: Kvalitativ studie som består av fyra semi-strukturerade intervjuer med olika företag. LÄS MER

  5. 5. Customer Relationship Management (CRM) : A multiple case study: analysing the critical factors of CRM implementation

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jacqueline Gruber; Mei Hong Svensson; [2012]
    Nyckelord :CRM; CRM implementation; CRM process and CRM system; interaction of sales force; information communication flow; organizational structure culture;

    Sammanfattning : Nowadays a company’s focus has shifted from a product-centric view to a more customer-centric view. Customers play a major role for doing business with companies. LÄS MER