Sökning: "CRM-system"

Visar resultat 6 - 10 av 120 uppsatser innehållade ordet CRM-system.

  1. 6. Utmaningar vid CRM-implementering : En tvärvetenskaplig fallstudie om implementering av CRM-system hos en tidningskoncern

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Andersson; Evin Hassan; [2023]
    Nyckelord :CRM implementations; change management; change resistance; information systems; management;

    Sammanfattning : This study is about Customer Relationship Management (CRM) and implementation of CRM systems. The study aims to identify and investigate which challenges are experienced during CRM implementation at a newspaper group and how those challenges have been handled. LÄS MER

  2. 7. Potential for improving public services by exploring citizens’ communication to public organizations in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ibrahim Ali Mehkri; [2023]
    Nyckelord :citizen inquiries; e-Government; Sweden; CRM;

    Sammanfattning : Little et al., (1971) define citizen feedback as information from citizens directed to societal institutions, particularly government, to improve their functioning. LÄS MER

  3. 8. Customer Acquisition Process Digitalization: A Case Study on the Use of Machine Learning in The Corporate Insurance Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Klara Larsson; Freja Ling; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; Customer Classification; Customer Acquisition; Machine Learning; Insurance Industry; Corporate Insurance; B2B; AI-CRM; Kundrelationssystem CRM ; Kunklassificering; Nykundsbearbetning; Maskininlärning; Försäkringsbranchen; Företagsförsäkring; B2B; AI-CRM;

    Sammanfattning : This thesis explores the application of machine learning 8ml9 techniques in customer classification and their intergration into customer relationship management (CRM) systems within the corporate insurance industry. The research aims to address the gap in the use of AI-CRM for the corporate insurance industry. LÄS MER

  4. 9. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Thomas Ghebresilassie; Jonathan Matar; Samuel Merhay; [2023]
    Nyckelord :: Customer retention; Digitization; Inflation; Customer loyalty; CRM-system; SCRM-system; Loyalty programs; WOM and eWOM; : Kundretention; Digitalisering; Inflation; Kundlojalitet; CRM-system; SCRM-system; Lojalitetsprogram; WOM och eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER

  5. 10. Arkitektonisk teknisk skuld : Hantering, utmaningar och risktaganden bland molnen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Svensson; Alexander Nilsson; [2023]
    Nyckelord :architectural technical debt; technical debt; Salesforce; management; CRM; cloud service; arkitektonisk teknisk skuld; teknisk skuld; Salesforce; management; CRM; molntjänst;

    Sammanfattning : Arkitektoniska beslut har ofta långvariga effekter på system. När beslut leder till ökad komplexitet, underhållbarhet och hämmad utvecklingshastighet, uppstår arkitektonisk teknisk skuld. LÄS MER