Sökning: "CRM-systems"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade ordet CRM-systems.
1. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER
2. Utmaningar vid CRM-implementering : En tvärvetenskaplig fallstudie om implementering av CRM-system hos en tidningskoncern
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study is about Customer Relationship Management (CRM) and implementation of CRM systems. The study aims to identify and investigate which challenges are experienced during CRM implementation at a newspaper group and how those challenges have been handled. LÄS MER
3. Customer Acquisition Process Digitalization: A Case Study on the Use of Machine Learning in The Corporate Insurance Industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis explores the application of machine learning 8ml9 techniques in customer classification and their intergration into customer relationship management (CRM) systems within the corporate insurance industry. The research aims to address the gap in the use of AI-CRM for the corporate insurance industry. LÄS MER
4. CRM och organisatorisk kontroll : En kvalitativ studie om hur organisatorisk kontroll påverkas av CRM-system
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : En framgångsrik CRM-strategi inkluderar ofta omfattande förändringar och kräver därför mycket engagemang och planering. CRM-system kan påverka organisationers former och mekanismer för kontroll där kontrollen exempelvis kan utgöras av verbala direktiv direkt från en överordnad till en underordnad, nedskrivna regler eller genom ett upplevt grupptryck. LÄS MER
5. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER