Sökning: "CSR Clothing company"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden CSR Clothing company.

  1. 1. En fallstudie av ett klädföretags sociala ansvarstagande av deras produktion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Annie Lundbohm; [2023-10-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In todays globalized world it is common for companies to outsource their production to less developed countries, mostly in Asia. Due to outsourced production, many social challenges have arisen for companies to deal with, and this question has been widely discussed within the textile industry. LÄS MER

  2. 2. To be sustainable or to be fashionable? That is the question... : A quantitative study of the consumer's perspective on CSR in the fast fashion industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Maja Hörnell; Emma Alsaker; [2023]
    Nyckelord :CSR; fast fashion; consumer behaviour; purchasing decision; ethic; greenwashing; brand image; CSR; konsumentbeteende; fast fashion; köpbeslut; etik; greenwashing; varumärkesbild;

    Sammanfattning : The purpose of the paper is to create a deeper understanding of the effects a company’s CSR activities have on consumers' purchase decisions in the fast fashion industry. Additionally, how consumers' brand image changes when a company does not meet the criteria for CSR initiatives. LÄS MER

  3. 3. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landén; Nazmee Noor; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Attitude-Behavior Gap ABG ; Consumer behavior; Clothing industry; Sustainability; Ethical consumtion;

    Sammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER

  4. 4. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Beatrice Abrahamsson; Matilda Bodén; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Brand image; Attitude; Brand attitude; Purchase intention; CSR; CSR-kommunikation; Varumärkesimage; Attityd; Varumärkesattityd; Köpintention;

    Sammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER

  5. 5. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Orawan Johansson Sikhinaram; Martina Askebrink; [2022]
    Nyckelord :CSR; Strategic communication; Sustainability; Green advertising; Framing theory; Children’s clothing; Fast-fashion; qualitative content analysis; CSR; Strategisk kommunikation; Hållbarhet; Grön marknadsföring; Gestaltningsteorin; Barnkläder; Fast-fashion; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER