Sökning: "CSR arbete skepticism"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden CSR arbete skepticism.
1. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER
2. Förhållandet mellan CSR och förtroende : En studie över hur Sveriges banksektor kan skapa förtroende genom kommunikation av CSR
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Modern-day society demands a high-level of responsibility from all of its participants when it comes to the sustainable development. The civic duty is an important part of corporate culture which is why many corporations today are positioning their priorities towards CSR, Corporate Social Responsibility. LÄS MER
3. Kommunikation för hållbar utveckling : En studie i hur svenska klädkedjorkommunicerar CSR och vad som påverkar kommunikationens effektivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Textilindustrin som den ser ut idag är ohållbar, den leder till negativ miljöpåverkan och storasociala problem runt om i världen. Det här till följd av ett ohållbart agerande genom helavärdekedjan, från råvara till kund. LÄS MER
4. McDonald's - Ett komplicerat förhållande mellan vinst och etik i en alltmer kritisk värld
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Förhållandet mellan vinst och etik kan för företag vara komplicerat. Organisationer kräver vinst för överlevnad, men många forskare är idag ense om att följandet av etiska riktlinjer, som behandlar miljö, hälso och samhällsåtaganden, eller ett såkallat CSR-arbete, även är av stor vikt för att klara dagens konkurrens. LÄS MER