Sökning: "CSR coop"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden CSR coop.

  1. 1. Low scores, high standards- a case study on Coop’s sustainability declaration

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Caroline Malthed; Tuva Wrenfelt; [2022]
    Nyckelord :Standard; retailer; Coop Sweden; small-scale producer; local food systems; supplier requirements; sustainable food products;

    Sammanfattning : The earth's ecosystems are changing due to human activities, and it is urgent that we transform our way of living to avoid further negative effects on climate change. Food production has the single biggest impact on global environmental changes, since 21-37% of the world's total greenhouse gas emissions comes from the agricultural systems. LÄS MER

  2. 2. CSR-arbetet i praktiken : En kvalitativ studie som undersöker hur tre stora detaljhandelsföretag arbetar med CSR

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Daban Jaff; Abel Tsegay; [2022]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; sustainability; sustainability report; practice; Corporate Social Responsibility; hållbarhet; hållbarhetsrapport; praktiken;

    Sammanfattning : Bidragandet till en hållbar utveckling är en väsentlig faktor som ständigt är under förändring och utveckling. Numera inkluderas konceptet Corporate Social Responsibility (CSR) i förhållande till att uppnå legitimitet men även för att samhället kräver det. LÄS MER

  3. 3. SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Eklöf; Elin Eriksson; [2021-07-01]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; legitimitet; varumärke; Coop; Lidl;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram. Teori: Corporate Social Responsibility, varumärkeskommunikation, retorik, legitimitet Metod: Kritisk retorikanalys Material: Texter om hållbarhet och miljö på hemsidorna och fyra inlägg från respektive företagens nationella Instagramkonto. LÄS MER

  4. 4. CSR - vilja eller krav från samhället? : En komparativ studie mellan Ica & Coops hålllbara utveckling

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jennifer Bahadori; Jesper Kjellsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; hållbar utveckling; kommunikation; miljö; ansvar;

    Sammanfattning : Undersöka och analysera en Ica butik och en Coop butik genom intervjuer, för att se och jämföra skillnader och likheter. ... LÄS MER

  5. 5. Circular Business Models in the Dairy Industry - Analyzing a consumer's propensity to buy a firm's product depending on the level of circularity of its business model

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tim Becker; Mathieu Logeais; [2020]
    Nyckelord :circular economy; business model; business strategies; dairy industry; consumers; Business and Economics;

    Sammanfattning : Following a brief introduction on the history of Corporate Social Responsibility (CSR) and the concept of the Circular Economy (CE), the impact of the dairy industry on the environment is introduced. This study then focuses on the gaps in research and the problem of implementing CE practices in the dairy industry. LÄS MER