Sökning: "CSR democracy"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden CSR democracy.

  1. 1. “We knew the 2020 US election would be unlike any other” AN ARGUMENTATION ANALYSIS OF FACEBOOK’S ROLE IN THE 2020 US PRESIDENTIAL ELECTION

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Lisa Danielsson; [2022-08-23]
    Nyckelord :Argumentation analysis; CSR; democracy; Facebook; Meta; misinformation; practical discourse analysis; social media; United States;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to understand Facebook’s perception of its role in the spread of misinformation leading up to the 2020 US presidential election. Adopting the conceptual lenses of democracy and CSR, I use argumentation analysis to identify and interpret Facebook’s overall rationale in taking measures to mitigate the spread of misinformation. LÄS MER

  2. 2. Masters of war : Sweden’s dual role as a humanitarian superpower and arms exporter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Milla Kreander; [2018]
    Nyckelord :Sweden; Saudi Arabia; Saab; arms export; cosmopolitanism; global responsibilities; CSR; stakeholder analysis; human rights; democracy; dictatorship; foreign policy; Business and Economics; Law and Political Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Context/Purpose/Material: Sweden, portrayed as a humanitarian superpower, has been widely criticised for the export of military equipment to Saudi Arabia, a state on the other side of the spectrum, as a human rights-violating authoritarian regime. Sweden is still continuing the export to Saudi Arabia, despite Saudi Arabia’s human rights violations both within and outside the country. LÄS MER

  3. 3. CSR och Agenda 2030 : En flerfallsstudie om Agenda 2030s påverkan på hållbarhetsarbetet hos svenska energiföretag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Callerud; Hanna Månsson Rosengren; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; social responsibility; shareholders; Agenda 2030; Corporate Social Responsibility; samhällsansvar; intressenter; Agenda 2030;

    Sammanfattning : Problemformulering År 2015 beslutade FN om en ny universell hållbarhetsplan, vid namn Agenda 2030, som syftar till att förbättra de sociala, ekonomiska och miljömässiga förhållanden som råder i världen. Enligt EU-kommissionen ska CSR-arbete ledas på initiativ av företaget. LÄS MER

  4. 4. Kulturens inflytande på CSR : en undersökning av amerikansk och japansk hållbarhetsrapportering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Brodin; Amra Cosic; [2018]
    Nyckelord :CSR; G4; Sustainability reporting; USA; Japan; Hofstede; Cultural dimensions; Globalization; Legitimacy Theory; Stakeholder Theory; CSR; G4; hållbarhetrapportering; USA; Japan; Hofstede; kulturella dimensioner; globalisering; legitimitetsteorin; intressentteorin;

    Sammanfattning : Globalisering och den senaste tidens utveckling av CSR har föranlett ett behov av harmonisering av hållbarhetsrapportering likt rapporter av finansiell karaktär, för att på så sätt främja CSR-arbetet och underlätta vid investeringsbeslut. Idén bakom CSR är till stor del influerad av den anglosaxiska och europeiska syn på rättvisa, demokrati och sociala strukturer. LÄS MER

  5. 5. Communicating sustainability in green winter sport events : the FIS Nordic World Ski Championships Falun 2015

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Rahel Osterwalder; [2015]
    Nyckelord :sustainability; sustainable development; corporate social responsibility; CSR; green events; winter sport events; organizational communication; event communication; social constructionism; sustainability branding; environmental change; knowledge; dialogue; involvement; participatory democracy; credibility; trust;

    Sammanfattning : Nowadays, organizations and companies follow the worldwide trend of using corporate social responsibility (CSR) strategies in their communication. They invest in green solutions to take part in the sustainable development towards a better world. LÄS MER