Sökning: "CSR extern kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden CSR extern kommunikation.

  1. 16. Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Larsson; [2011]
    Nyckelord :corporate responsibility; assessment; social responsibility; environmental responsibility; CSR; apparel; garment;

    Sammanfattning : Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p. LÄS MER

  2. 17. Grön marknadsföring : Miljöengagemang som konkurrensverktyg?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Tuncay Arikan; Christina Hallén; [2010]
    Nyckelord :Green marketing; Environmental; Clothing companies; CSR; Ecological; Grön Marknadsföring; Miljövänlig; Klädföretag; CSR; Ekologisk;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva samt analysera hur mikroföretag inom klädesbranschen arbetar med grön marknadsföring.  Metod: Kvalitativ metod genom fyra djupintervjuer. LÄS MER

  3. 18. Den professionella kommunikatören : En undersökning av svenska kommunikations-ansvarigas syn på sitt arbete jämfört med de formuleringar som anges i Stockholm Accords

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :EvaMarie Törnström; Claudia Adetun; [2010]
    Nyckelord :public relations; PR; Stockholm Accords; PR and Communication Management Professionals; sustainability; CSR; internal communication; external communication; media and communication studies; governance; management; communication management; public relations; PR; Stockholm Accords; kommunikation; ledning; styrning; hållbarhet; CSR; corporate social responsibility; extern kommunikation; intern kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the Swedish Public Relations and Communication profession from the Stockholm Accords point of view. The Stockholm Accords are an attempt to reflect Public Relations and Communication Management practice as it stands today and to provide a global common ground for the practitioners. LÄS MER

  4. 19. CSR : Företags kommunikation av ansvar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Fatima Mohamad; Emelie Calissendorff; [2009]
    Nyckelord :CSR; communication; responsibility; CSR; företagsansvar; kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur vinstdrivande företag i Sverige kommunicerar sitt eget CSR-arbete. Genom undersökningen vill vi beskriva kommunikationen som olika företag använder för att förmedla sitt arbete. LÄS MER

  5. 20. CSR - Företagens sociala ansvar : Kommunikation kring CSR-arbete i årsredovisningar

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :AnnaKarin Hylander; Elin Rydenbäck; [2009]
    Nyckelord :CSR; Socialt ansvar; Kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats berör och problematiserar kring ämnesområdet CSR, en förkortning av engelskans corporate social responsibility, eller som det heter på svenska; företagens sociala ansvar. Syftet med studien är att genom fem uppställda hypoteser undersöka om det finns något samband mellan omfattningen av företags CSR-kommunikation och variablerna: omsättning, segment (börsvärde), omsättning per anställd, branschtillhörighet, samt vilken typ utav CSR-kommunikation som används mest frekvent. LÄS MER