Sökning: "CSR extern kommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden CSR extern kommunikation.
16. Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p. LÄS MER
17. Grön marknadsföring : Miljöengagemang som konkurrensverktyg?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva samt analysera hur mikroföretag inom klädesbranschen arbetar med grön marknadsföring. Metod: Kvalitativ metod genom fyra djupintervjuer. LÄS MER
18. Den professionella kommunikatören : En undersökning av svenska kommunikations-ansvarigas syn på sitt arbete jämfört med de formuleringar som anges i Stockholm Accords
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the Swedish Public Relations and Communication profession from the Stockholm Accords point of view. The Stockholm Accords are an attempt to reflect Public Relations and Communication Management practice as it stands today and to provide a global common ground for the practitioners. LÄS MER
19. CSR : Företags kommunikation av ansvar
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur vinstdrivande företag i Sverige kommunicerar sitt eget CSR-arbete. Genom undersökningen vill vi beskriva kommunikationen som olika företag använder för att förmedla sitt arbete. LÄS MER
20. CSR - Företagens sociala ansvar : Kommunikation kring CSR-arbete i årsredovisningar
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats berör och problematiserar kring ämnesområdet CSR, en förkortning av engelskans corporate social responsibility, eller som det heter på svenska; företagens sociala ansvar. Syftet med studien är att genom fem uppställda hypoteser undersöka om det finns något samband mellan omfattningen av företags CSR-kommunikation och variablerna: omsättning, segment (börsvärde), omsättning per anställd, branschtillhörighet, samt vilken typ utav CSR-kommunikation som används mest frekvent. LÄS MER