Sökning: "CSR fit"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden CSR fit.
1. Hållbarhetsredovisning och intressenters involvering : En kvalitativ studie om hur företag involverar sina intressenter i sin hållbarhetsredovisning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med denna rapport är att öka förståelsen hur företag inom olika branscher i Dalarnas län involverar intressenter i sin hållbarhetsredovisning. Ytterligare är syftet att förstå vilka riktlinjer och standarder som följs. Metod: Uppsatsen tillämpar en kvalitativ metod med en induktiv ansats och deduktiva inslag. LÄS MER
2. Sustainability and branding: : Sustainability and branding: An analysis of Nike and H&M`s CSRcommunication strategies”
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Some of the most common threats in society today are climate change, struggling world economies and starving people. Today most consumers seek out sustainable products that are produced under fair conditions. LÄS MER
3. En studie om hållbarhetsarbete & miljövänliga byggnader : Ur ett investeringsperspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Denna studie undersöker hur det kan bli lönsamt för fastighetsägare och fastighetsinvesterare att investera i miljövänliga och hållbara byggnader. Dessutom fokuserar arbetet på hållbara byggnader och vad som sker i fastighetsbranschen som gynnar hållbarheten. Studien har genomförts med hjälp av en kvalitativ ansats. LÄS MER
4. "Kommunicera bara sanningen, är du dålig från början, bli bättre bara!" : En kvalitativ intervjustudie och ett projekt om att utforma inredningsannonser utan att bidra till överkonsumtion
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Studiens syfte är att skapa en annonsserie som bryter mot normen kring överkonsumtion. Detta görs genom en kvalitativ intervjustudie där fokus är att förstå hur företag resonerar kring utformningen av inredningsannonser, som sedan ligger till grund för vårt skapande. LÄS MER
5. Sustainability and branding : An analysis of Nike and H&M’s CSR-strategies
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Some of the most common threats in society today are climate change, struggling world economies and starving people. Today most consumers seek out sustainable products that are produced under fair conditions. LÄS MER