Sökning: "CSR kritik"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden CSR kritik.
1. H&M - det hållbara valet? : En fallstudie av H&Ms CSR-kommunikation via Instagram
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Under de senaste åren har H&M utsatts för kritik från många håll. De har anklagats för att inte alltid handla etiskt eller ta sitt sociala ansvar och har bland annat anklagats för rasism och greenwashing. LÄS MER
2. Hållbarhetsrapportering av ett varumärkesskadat företag : En fallstudie om hur H&M anpassar sin signalering efter samhällets kritik för att återuppbygga sin legitimitet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30. Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp. Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sofia Gynt och Tuva Kiiveri. LÄS MER
3. Sheincares...for animals? : en analys av en kampanj i förmån för välgörenhet
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I följande uppsats gör vi, genom att utgå från diskussionen om mediala diskurser om etisk konsumtion, en retorisk analys av företaget Sheins kampanj Sheincares, som är en kampanj i syfte att donera pengar till djurrättsorganisationer. Vi undersöker den tillhörande hashtagen #Sheincares på plattformen TikTok, som är ett av de sätt Shein marknadsför kampanjen. LÄS MER
4. H&M ett kritiserat men hållbart företag? : En kvalitativ innehållsanalys av H&Ms hållbarhetsredovisning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur kritik från media kan ha påverkat innehållet i H&Mshållbarhetsredovisningar utifrån ett legitimitetsperspektiv. Den studerade tidsperioden är detintervall som H&M har redovisat externa hållbarhetsrapporter mellan 2002 till 2020. LÄS MER
5. Varumärkesaktivism i sociala medier : En netnografisk studie om konsumenters respons till företags politiska ställningstaganden online
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Till följd av den digitala expansionen som skett det senaste decenniet har företag tvingatsdifferentiera sig på marknaden för att sticka ut bland alla miljontalsmarknadsföringsbudskap som konsumenter exponeras för varje dag. Till följd av denökade konkurrensen har företag blivit mer motiverade till att finnamarknadsföringsstrategier som bygger en djupare relation med konsumenterna. LÄS MER