Sökning: "CSR lund"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden CSR lund.
1. Hellre medveten än hållbar? : En kvalitativ studie kring spårbarhet inom mode- och textilindustrin utifrån svensk samtida konsumtionskultur.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : This bachelor’s thesis is written by Emma Derwinger and Johanna Boman (2023), Division of Fashion Science Studies, Lund University. The study titled “Hellre medveten än hållbar?” aims to analyze and understand the use of traceability within the fashion- and textile industry and how relevant this tool of awareness is for consumers today. LÄS MER
2. Konsumenter väljer bort hållbart mode : En kvantitativ studie om klyftan mellan konsumenters vilja och handling vid köp av hållbart producerat mode
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Abstrakt Titel: Konsumenter väljer bort hållbart mode Författare: Katerina Swensson Doschoris Handledare: Kaisa Lund Examinator: Richard Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, kandidatarbete. LÄS MER
3. Circular Business Models in the Dairy Industry - Analyzing a consumer's propensity to buy a firm's product depending on the level of circularity of its business model
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Following a brief introduction on the history of Corporate Social Responsibility (CSR) and the concept of the Circular Economy (CE), the impact of the dairy industry on the environment is introduced. This study then focuses on the gaps in research and the problem of implementing CE practices in the dairy industry. LÄS MER
4. En ohållbar modebransch i ett samhälle med CSR-fokus : En retorisk textanalys av hur modeföretag i Sverige kommunicerar CSR
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Hållbarhet och CSR blir viktigare för företag över hela världen. Syftet med denna studie är att se hur tre stora mode- och accessoarföretag i Sverige kommunicerar CSR på sina hemsidor. De studerade företagen är Nelly, Daniel Wellington och NA-KD. Denna studie har en retorisk utgångspunkt och bygger på teorin om triple bottom line. LÄS MER
5. Den nya generationens preferenser för employer branding - En kvalitativ studie med kommunikationsstudenter på svenska universitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att öka kunskapen om hur organisationer kan använda em-ployer branding i sin kommunikation för att attrahera ny talang. Tidigare forskning kring extern employer branding är huvudsakligen fokuserad på arbetskraft som redan är etablerad på arbetsmarknaden, och dessutom finns mycket få studier i en svensk kontext. LÄS MER