Sökning: "CSR luxury"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden CSR luxury.

  1. 1. Vad förmedlar lyxvarumärken i sina hållbarhetsrapporter? : En kvalitativstudie om CSR i lyxindustrin

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Kjellén; Sara Bagger; [2021]
    Nyckelord :Luxury companies; luxury industry; CSR; communication; sustainability reporting; content analysis; GRI; Carroll s pyramid; qualitative study; Lyxkoncerner; lyxindustrin; CSR; kommunikation; hållbarhetsrapportering; innehållsanalys; GRI; Carrolls pyramid; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Det har blivit alltmer vanligt att företag upprättar en hållbarhetsrapport och något som förväntas av intressenterna. Det krävs att företag tar ett ansvar för att samhället ska kunna drivas mot en hållbar framtid. Företag kan inte bara tänka på sitt ekonomiska ansvar utan även på sitt miljömässiga och sociala ansvar. LÄS MER

  2. 2. Green is the new black : How Swedish luxury fashion brands use sustainability as an advantage in international markets

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Caroline Hall; Jennifer Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Sustainability;

    Sammanfattning : The thesis purpose is to analyze sustainability from a Swedish luxury fashion brands perspective. By investigate their product development and green communication it will provide a valuable understanding in how to be internationally competitive. It is a discussed subject within the fashion industry. LÄS MER

  3. 3. Ethics and Environment in the Coffee Sector : A case study of Löfbergs Lila

    Magister-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Linda Persson; [2008]
    Nyckelord :sustainable consumption; sustainable development; CSR; social responsibilities; consumer power; coffee; fairtrade; political consumption; hållbar konsumtion; hållbar utveckling; CSR; socialt ansvar; konsumentmakt; kaffe; Löfbergs Lila; rättvisemärkt; politisk konsumtion;

    Sammanfattning : Coffee is a much enjoyed everyday-luxury in many parts of the world. It is not only enjoyed as a stimulant but also for social activities. “Fika” is a Swedish word which is difficult to translate and basically means to-have-coffee-with-friends. Coffee is so loved in Sweden that the average Swede consumes about nine and a half kilogram per year. LÄS MER