Sökning: "CSR motiv"
Visar resultat 11 - 15 av 85 uppsatser innehållade orden CSR motiv.
11. ESG-betygets miljödimension vid miljökontroverser - kan hållbarhetsstrategier reparera eller förbättra ett skadat miljöbetyg? : En studie av ESG-betygets miljödimension via internationell data insamlad för år 2014-2019
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Flertalet tidigare studier inriktar sig på vilka bakomliggande faktorer och motiv som påverkar upprättandet av ett ESG-betyg. Det är sedan tidigare konstaterat att faktorer som land, bransch och lönsamhet kan påverka graden av hållbarhetsrapportering. LÄS MER
12. Hållbarhet mvh. Fast Fashion: En kvalitativ studie om konsumenters tolkning av miljömässig hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Sustainability b.r Fast Fashion Seminar date: 2021 - 06 - 02 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC) or ECTS‐cr) Authors: Gröndahl, Elias. Lantz, Mikael. Ramquist, Linnéa. LÄS MER
13. Hållbara fastigheter : En jämförelse av bolag inom fastighetsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Agenda 2030 är en global plan för att hur nationer, företag och privatpersoner kan arbeta för ett hållbart samhälle. Miljöaspekten, sett ur hållbarhetsarbetet, har blivit en allt mer väsentlig del av samhället och dess uppbyggnad. LÄS MER
14. Gröna Obligationer : En studie om investerares motiv till att köpa gröna obligationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Background: In 2007, the World Bank issued the first green bond in the world together with SEB. The first green corporate bond was issued by Vasakronan in 2013 and thereafter the market has expanded. LÄS MER
15. Sponsring av damidrott – Ett öppet mål? : En kvalitativ studie om sponsringskonsulters syn på sponsring av damidrott och dess marknadsfördelar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Det finns stora skillnader i hur ekonomiska resurser fördelas i dam- och herridrotten, trots att fördelningen mellan antalet utövare är mer jämnt fördelad mellan män och kvinnor. Sponsring är en stor och betydande del av de ekonomiska resurserna för idrottsverksamheter, likväl går de största sponsringsinsatserna till herridrotten. LÄS MER