Sökning: "CSR som konkurrensfördel"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden CSR som konkurrensfördel.
11. Motiven bakom den frivilliga hållbarhetsredovisningen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : ”Har miljö, etik och socialt ansvar blivit en fluga för företagen?” På frågan svarar Torbjörn Westman, ansvarig för Deloittes hållbarhetsutvecklingsarbete, i en artikel i Dagens Nyheter i november 2007: ”Jag tror att den här typen av information är här för att stanna. Blir företagen […] bättre på att redovisa affärsvärden kommer investerarna att se det ökade värdet. LÄS MER
12. Hållbarheten och CSR : hur förståelsen av hållbar utveckling påverkas av ansvarsfullt företagande
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Frivilligt företagsansvar för samhälls- och miljöfrågor, är en trend som vuxit sig stark de senaste tio åren. Samstämmigheten, om att dagens sätt att leva är långsiktigt ohållbart, växer och det har blivit näst intill en självklarhet att företag, ska ta större ansvar än enbart vinstmaximering. LÄS MER
13. CSR på en avreglerad marknad : Socialt ansvarstagande som konkurrensfördel
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Den statliga utredningen En framtida spelreglering presenterades under december 2008. Ett förslag i utredningen är att delar av monopolet på den svenska spelmarknaden i framtiden kan komma att konkurrensutsättas. LÄS MER
14. CSR och B2B, olja och vatten? : En undersökning av CSR som konkurrensfördel inom Business-to-Businessmarknaden
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
15. Eco-labels: input or outcome of CSR? : A study made on three companies
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: The increased environmental awareness among people as well as businesses has led to the development of new concepts such as sustainable development and environ-mental marketing. One way of practising environmental marketing, which is based on the three principles social responsibility, holism and sustainability, is to use eco-labels on prod-ucts and services. LÄS MER