Sökning: "CSR ur ett"

Visar resultat 1 - 5 av 211 uppsatser innehållade orden CSR ur ett.

  1. 1. Vilka motiv finns för att implementera hållbarhetsredovisning : Ett arbete om motiven kring hållbarhetsrapportering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Axel Fors; William Nordquist; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisningen är något som blivit allt vanligare hos fastighetsföretag runt om i samhället. Till följd av förändringarna är dagens redovisning påväg att bli inaktuell, konsulter och revisionsföretag poängterar därför att hållbarhet och CSR kan bli lönsamt ur ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  3. 3. En studie om hållbarhetsarbete & miljövänliga byggnader : Ur ett investeringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Hasse Grbic; Panpasa Khammeeseenon; [2023]
    Nyckelord :Sustainable buildings; Sustainability; Environmental Certification and Investment; Miljövänliga byggnader; Hållbarhet; Miljöcertifiering och Investering;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur det kan bli lönsamt för fastighetsägare och fastighetsinvesterare att investera i miljövänliga och hållbara byggnader. Dessutom fokuserar arbetet på hållbara byggnader och vad som sker i fastighetsbranschen som gynnar hållbarheten. Studien har genomförts med hjälp av en kvalitativ ansats. LÄS MER

  4. 4. Personalretention med hjälp av corporate social responsibility : En kvalitativ studie om sambandet mellan socialt ansvarstagande, kommunikation av socialt ansvarstagande och employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Bredberg; Hannah Ericson; Moa Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; social responsibility; CSR communication; employer branding; employee retention; Corporate social responsibility; socialt ansvarstagande; CSR-kommunikation; employer branding; personalretention;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Dagens ökande krav på företag gör att de måste ta samhällsansvar för att hantera utmaningen att behålla personal. Att företag tydliggör sin syn gällande socialt ansvarstagande är en del av employer branding och ett sätt att göra detta är genom kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Transporter och vägen till en grönare framtid

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Didrik Bjurling; Karl Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Grön logistik; CSR; kundkrav; hållbara transporter; variabler vid val av transportör; GLP.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Transporter och vägen till en grönare framtid - En kvalitativ studie ur ett tillverkningsföretags perspektiv Nivå: Kandidatuppsats i Logistics Service Management, VT 2023 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Syfte och frågeställning: Studiens syfte är att undersöka hur ett tillverkande företag inom byggindustrin ställer krav på transporter och transportörer utifrån de ökade hållbarhetskraven. Även hur valbeteendet förändras till följd av ökade krav och lagar från diverse intressenter. LÄS MER