Sökning: "CSR-Communication"

Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade ordet CSR-Communication.

  1. 1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  2. 2. CSR communication and the use of recycled synthetic fibres in the fashion industry: A content analysis study of two Swedish fashion brands

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Linn Löfling; [2023]
    Nyckelord :recycled synthetic fibres; fast fashion; slow fashion; CSR communication; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The fashion industry is one of the largest contributors to environmental issues and has a significant part of plastic production due to the use of synthetic fibres. Much scientific research indicates that the fast fashion model is a significant part of using synthetic fibres; however, slow fashion brands are also using the fibres. LÄS MER

  3. 3. CSR som legitimeringsstrategi : En textanalys av kommunikationen kring socialt ansvar hos Swedish Match och Japan Tobacco International

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Henrik Lindkvist; Amanda Malm; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR-communication; legitimacy; controversial industries; tobacco industry; WPR;

    Sammanfattning : An organisation's survival depends on being considered legitimate through the eyes of society. Through CSR-work, organisations strive to appease stakeholders in order to reach and maintain legitimacy. In controversial industries this work is significantly harder, for such businesses often cause harm to human health, society and/or environment. LÄS MER

  4. 4. Sambandet mellan CSR och varumäkeslegitimitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agnes Hofer; Emma Lange; Paola Lindell; [2023]
    Nyckelord :CSR communication; consumer perspective; brand legitimacy; fast fashion; fast furniture.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: How does the communication of CSR strategies impact the legitimacy of fashion brands from a consumer perspective? Purpose: The purpose of the report is to examine whether the communication of CSR strategies influences the legitimacy of fashion brands from a consumer perspective. Methodology: The study utilizes a qualitative research approach based on three conducted focus group interviews, employing convenience sampling. LÄS MER

  5. 5. Analysing CSR reporting over the years, company size, region, and sector through dictionary-based text mining

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Anuj Singhvi; Dorna Jahangoshay Sarijlou; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Sustainability Reporting; Natural Language Processing; Text Mining; CSR Dictionaries;

    Sammanfattning : As Corporate Social Responsibility (CSR) reports become more prevalent and systematised, there is a strong need to develop approaches that seek to analyse the contents of these reports. In this thesis, we present two valuable contributions. LÄS MER