Sökning: "CSR-arbete ikea"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden CSR-arbete ikea.
1. CSR: Frivilligt eller påtvingat? : Ett strategiskt perspektiv på IKEAs hållbarhetsarbete
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur strategiskt IKEA arbetar med CSR, genom att studera hur de hanterar samhällets förväntade krav för att uppnå legitimitet. Metoden var kvalitativ och genomfördes som en innehållsanalys, baserad på sekundärdata. LÄS MER
2. Responsible sourcing and transparency in the home textile industry : the case of cotton
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : CSR, Corporate Social Responsibility, has become increasingly important in a globalised world where the responsibilities of companies and governments are somewhat blurry. The textile industry is an industry where long supply chains and raw material production in developing countries are factors adding to the complexity and difficulties of solving ethical issues. LÄS MER
3. Värderingar styr företagens sociala hållbarhetsarbete - Mänskliga rättigheter som en del av företagens samhällsansvar
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I denna uppsats har jag studerat vad Corporate Social Resonsibility (sv. företags samhällsansvar) fyller för funktion när det kommer till implementeringen av de mänskliga rättigheterna i de land som multinationella företag har verksamhet i. LÄS MER
4. CSR & Krishantering - Konsten att vara beredd för nya utmaningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: CSR & Krishantering – konsten att vara beredd för nya utmaningar Seminariedatum: 2012-01-12 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elsa Gejrot, Emelie Olivensjö & Rebecca Persson Handledare: Lars Carlman Fem nyckelord: CSR, krishantering, företagskultur, kärnvärden, kommunikation Syfte: Syftet är att se om ett företags CSR-arbete tillsammans med dess strategi för krishantering kan skapa bättre förutsättningar för att möta nya etiska kriser. Vi har i arbetet med dunskandalen och syftet med det är för att visa läsaren hur det kan se ut i praktiken. LÄS MER
5. Det man vet, mår man inte dåligt av? Vilka blir effekterna av bristfällig CSR på företagens image?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi ämnar belysa vilka effekterna blir för ett företags image efter en förtroendekris som beror på bristfällig CSR.För att besvara vårt syfte utgår vi från vad vi anser vara relevanta teorier för att besvara vår problemformulering. Vi studerar förtroendekriser i relation till bristfällig CSR, från ett konsumentperspektiv. LÄS MER